Nuevo Impuesto: Pagar por respirar

Responder
    La vida es bella Avatar de 0Config
    Registración
    Mar 2003

Nuevo Impuesto: Pagar por respirar

Es verdad, pero no acá: Sólo en Venezuela: cobran por respirar en el aeropuerto

...Manuel Rodríguez, pasajero que habitualmente usa el caraqueño aeropuerto internacional de Maiquetía, ejercitó esta semana su capacidad de asombro. Había leído en la prensa la polémica en torno a una nueva tasa aeroportuaria, pero jamás pensó que se pondría en marcha. En la aerolínea Santa Bárbara ya le advirtieron durante la facturación: "Si no paga ahora, no puede volar a Miami".

Se trata de un nuevo impuesto para respirar ozono, de casi US$ 20 a cambio oficial. La mejor forma, según el gobierno bolivariano, de "eliminar contaminantes en el ambiente y proteger la salud de los usuarios". Es el único aeropuerto en América latina y el Caribe que cobra por la nueva tecnología, lo que levantó las quejas de los venezolanos en las redes sociales, atónitos porque haya que pagar por respirar.
    Seguro que en cualquier momento lo replicamos, Venezuela siempre nos muestra el camino
    • Me gusta
    Me gusta
    Poco pero bueno

2. Compartí este Tema:
    • Vistas: 670
    Seguí este Tema: Suscribite
    Registración
    Oct 2008

Re: Nuevo Impuesto: Pagar por respirar

un lindo modelo nac & pop
    • Me gusta
    Me gusta
    and who am I? that's one secret that I'll never tell
    You know you love me, x.o.x.o.
    Gossip Girl~~

Registración
    Jan 2003

En las lineas Aereas de Bajo costo en Europa te cobraban algo "parecido" cuando desglozabas el pasaje, pero no me acuerdo bien que era.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Satoshi. Ver Mensaje
    De windows uso windows nada mas

Registración
    Dec 2003

Ya sabemos que a yankilandia no podes entrar a menos que estes practicamente en bolas, así que en ese caso aquellos usuarios que requieren oxígeno puro y/o tengan problemas respiratorios no pueden viajar a yankilandia a menos que la aerolínea les provea el oxígeno directamente en el vuelo. Considerando los costos, a la aerolínea le es más redituable proveer el oxígeno a todo el avión que andar manteniendo tanques de uso personal y por supuesto puede aumentar el pasaje ya que todos los pasajeros se benefician. Lo de cobrarte por respirar no es ningún invento de Venezuela, es invento del "Primer Mundo".

Obtaining oxygen for air travel — The Federal Aviation Administration does not allow travelers to carry their own oxygen tanks or liquid oxygen aboard commercial aircraft. Instead, most patients can use a Department of Transportation approved battery-powered portable oxygen concentrator. Airlines landing in the United States are now required to allow use of these devices throughout the flight.

You can get portable oxygen concentrators for short-term rental from an oxygen supply company. Examples of portable oxygen concentrators include AirSep Free Style, AirSep Life Style, Inogen One, Inogen One G2, Respironics EverGo, Sequal Eclipse, Delphi Medical Systems RS-00400, Invacare Corporation XPO2, DeVilbiss Healthcare iGo, International Biophysics Corporation Life Choice, and Oxlife Independence Oxygen Concentrator. You can use these on the ground and carry them onto the plane. These machines are battery-operated, so you need to bring enough 12-cell batteries for one and half times the anticipated duration of the flight. While you are in the airport waiting for boarding, you might be able to plug the portable oxygen concentrator into an electrical outlet to save your battery power.

Alternatively, some airlines provide oxygen that is supplied in an oxygen canister packaged in a flame proof "super box."

"Shop around" for an appropriate airline — Oxygen policies and charges can be very different, depending upon the airline. It is important to obtain the most up-to-date information about an airline’s specific requirements to make sure that your needs will be met. The Airline Oxygen Council of American web site (www.airlineoxygencouncil.org) lists various airlines' policies regarding in-flight oxygen use and equipment. The European Lung Foundation has compiled information on European airlines, whose rules and charges regarding in–flight oxygen may differ from those of American carriers (www.european-lung-foundation.org).

When contacting the airlines, begin by asking if they have a special services office, medical department, or a help desk to help travelers who need in-flight oxygen. The following is a list of suggested questions that may be helpful in clarifying a specific air carrier's oxygen policies:

●Does your airline accept passengers who require supplemental oxygen?

●Are portable oxygen concentrators acceptable or is oxygen supplied by the airline?

●How much notice do you require before the flight? Many airlines require 48- to 72-hour advance notice. However, some air carriers may require several days, one to two weeks, or as much as one month advance notice. This is particularly true of international flights.

●What documentation is required from my doctor? All carriers require some notification from the passenger's personal doctor concerning oxygen needs, usually a written prescription or an airline authorization form, although sometimes verbal notification is sufficient.

●Do you allow passengers to bring their empty oxygen equipment? Due to safety reasons, the Federal Aviation Administration (FAA) prohibits travelers from carrying their own partially- or completely-filled oxygen tank or liquid oxygen tank aboard commercial aircraft. However, some air carriers permit passengers to bring empty personal oxygen equipment on board or as checked baggage.

●Are there specific seat requirements? Some air carriers assign certain seats to oxygen-using passengers to accommodate their equipment.

If the airline will be supplying the oxygen:

●What do you charge for supplying in-flight oxygen and how is the charge determined? Specific price structures vary among carriers. Some carriers supply oxygen for free, while others charge varying rates, often ranging from about $100 to $250. However, fees may be as low as $50 or as high as $1,500. Charges may be based on a flat fee, the number of travel legs, the number of oxygen cylinders needed, or total air time. It is important to be aware that airlines may charge for each separate flight. Because health insurance may not cover such charges, it is important to consider the expense of in-flight oxygen when selecting among air carriers that serve the same destinations.

●Are passengers required to purchase an additional seat if they will need more than a certain number of oxygen cylinders?

●What liter flow options are available? The liter flow capability offered among different air carriers varies. For example, liter flow options may range from only one or two choices (eg, either 2 or 4 liters per minute) to an adjustable range of 1 to 15 liters per minute.

●Do you provide nasal cannulas or masks? A nasal cannula is a device that delivers oxygen via two small tubes inserted in the nostrils. Air carriers may offer nasal cannulas or masks only, or a choice between the two. In addition, they may allow you to bring and use your own cannula or mask.
    Fuente: http://www.uptodate.com/contents/sup...ond-the-basics
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Cuholvke : 17-07-14 el 06:50 PM Motivo: Corrección: (...redituable)[edit](que andar...)

Registración
    Sep 2012

Me par :
    editt
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jul 2011

Citar Mensaje original enviado por Cuholvke Ver Mensaje
    Ya sabemos que a yankilandia no podes entrar a menos que estes practicamente en bolas, así que en ese caso aquellos usuarios que requieren oxígeno puro y/o tengan problemas respiratorios no pueden viajar a yankilandia a menos que la aerolínea les provea el oxígeno directamente en el vuelo. Considerando los costos, a la aerolínea le es más redituable proveer el oxígeno a todo el avión que andar manteniendo tanques de uso personal y por supuesto puede aumentar el pasaje ya que todos los pasajeros se benefician. Lo de cobrarte por respirar no es ningún invento de Venezuela, es invento del "Primer Mundo".
    Ni te gastaste en leer la noticia no? una cosa es un sistema de oxigeno portatil (oxigeno puro) y otra cosa es un sistema de aire acondicionado que se le cobra a cualquiera que este en el aeropuerto.
    • Me gusta
    Me gusta

8. Compartí este Tema:
    • Vistas: 670
    Seguí este Tema: Suscribite
Responder