Malaysia Airlines pierde contacto con Boeing 777

Responder
Ir a PrimeroPrimero ... 26323334353637383940 ... ÚltimaÚltima
  1. Avatar de zir_blazer
    Registración
    Nov 2003

Re: Malaysia Airlines pierde contacto con Boeing 777

http://news.xinhuanet.com/english/ch..._133241023.htm

ABOARD PATROL SHIP HAIXUN 01, April 5 (Xinhua) -- Chinese patrol ship Haixun 01, searching for the missing Malaysian passenger jet MH370, detected a pulse signal with a frequency of 37.5kHz per second in southern Indian Ocean waters Saturday.

A black box detector deployed by the Haixun 01 picked up the signal at around 25 degrees south latitude and 101 degrees east longtitude. It is yet to be established whether it is related to the missing jet.
    Con la cantidad de veces que vieron posibles restos y encontraron nada, lo tomaria con pinzas, Pero hasta que no encuentren algo que revele que carajo fue lo que realmente paso, lo unico que se puede hacer es especular.
    • Me gusta
    Me gusta

2. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Y la verdad no puede ser otra cosa, si la noticia es cierta lo encontraron.

• Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Shivansps : 05-04-14 el 10:18 AM

3. cdd
    Registración
    Jan 2005

De ser cierto, que otros aparatos podrían enviar la misma frecuencia?

Enviado desde mi GT-I9300 usando Tapatalk 2
    • Me gusta
    Me gusta

4. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

37.5kHz es una frecuencia de emergencia usado por todas las balizas de emergencia, pero la verdad dudo que se de otra cosa en esta caso, y casualmente en esa zona.
    • Me gusta
    Me gusta

5. cdd
    Registración
    Jan 2005

Claro dudo que en el medio de la nada haya justo otra baliza. Ojala sea cierto y lo encuentren.

Enviado desde mi GT-I9300 usando Tapatalk 2
    • Me gusta
    Me gusta

6. Avatar de elhefe
    Registración
    Jan 2003

Y se apuren! xq en 3 dias dejaria de transmitir la baliza? correcto?
    • Me gusta
    Me gusta

7. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

On Apr 6th 2014 Xinhua reports, that according to JACC (editorial note: JACC has nothing of this in their official reports) an Australian ship has located another pulsed signal at another location.

On Apr 6th 2014 video evidence of a press conference shows the coordinator of the JACC reporting that ADV Ocean Shield, with their towed ping locator, have located a third source of 37.5kHz pulse sound. On Friday Apr 4th 2014 Haixun 01 had located a "fleeting" source of ping sound, on Saturday Apr 5th 2014 Haixun 01 located a second source of ping sound, which was published through Xinhua, the two signals were 1.2nm apart from each other. The ping detected by ADV Ocean Shield is about 300nm from the location of Haixun's detected signals. ADV Ocean Shield is going to explore their own signal while HMS Echo has been dispatched to join Haixun 01 with both ships exploring the signals detected by Haixun 01.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Shivansps : 06-04-14 el 08:45 AM

8. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

On Apr 7th 2014 the JACC reported that ADV Ocean Shield detected their 37.5kHz pulsed ping signals over a period of 140 minutes before losing them, the vessel subsquently turned around, and on the return leg received the ping signals again for 13 minutes. ADV Ocean Shield has identified two distinct sources of pings. The ping signals are consistent with those of a flight data or cockpit voice recorder. It is not yet verified, whether these signals are related to MH-370. The coordinator said however, this is the best lead so far. Haixun 01's signals had been detected over a period of 90 seconds (not minutes) on Saturday (Apr 5th).

On Apr 7th 2014 Malaysia's Minister of Transport confirmed that ADV Ocean Shield detected two distinct sources of ping signals consistent with both the flight data and cockpit voice recorder, first for a period of 140 minutes, after turning around during the return leg over 13 minutes. While this is the best and most promising lead, it is not yet confirmed these signals originate from the blackboxes of MH-370.
    • Me gusta
    Me gusta

9. let there be rock Avatar de Rokku
    Registración
    Jun 2006

que paso con la señal q habian captado?
    • Me gusta
    Me gusta

10. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

• Me gusta
    Me gusta

11. Avatar de CaCoDeMoN 2.0
    Registración
    Aug 2005

Para mi lo secuestraron y bajaron el avion (no justamente los terroristas), por eso estan dando tantas vueltas. Los malayos algo saben y no lo quieren decir.
    • Me gusta
    Me gusta

12. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

The Chief Coordinator of the Joint Agency Coordination Centre, Air Chief Marshal Angus Houston (Ret'd), has confirmed that whilst conducting an acoustic search this afternoon a RAAF AP-3C Orion aircraft has detected a possible signal in the vicinity of the Australian Defence Vessel Ocean Shield.

“The acoustic data will require further analysis overnight but shows potential of being from a man-made source,” Air Chief Marshal Houston (Ret'd) said.

“I will provide a further update if, and when, further information becomes available.”
    anda con terribles ganas de anunciar que lo encontraron.
    • Me gusta
    Me gusta

13. Avatar de VADER
    Registración
    May 2000

Tenés idea de si el CVR de este modelo de B777 graba 30m o 2hs?
    Va a ser difícil entender qué pasó con tan poca info de cabina... El FDR no va a ayudar mucho a dilucidar quién dió la orden de encarar al sur y estrellarlo en el mar.
    • Me gusta
    Me gusta
    Nunca falta alguien que sobra...

14. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

2 horas, pero la verdad, volas el interruptor de la FDR, luego volas mas de 2 horas y no queda registro de nada.

Si tuviese que suicidarme con el avión haría eso, saco al otro de la cabina por alguna razón y le cierro la puerta, apago la FDR, me pongo la mascara, descomprimo la cabina, programo el AP, y me saco la mascara y la hypoxia hace el resto.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Shivansps : 10-04-14 el 12:27 PM

15. Avatar de darklarrid
    Registración
    Sep 2003
    house/minimal/electro/dnb/club/dance, house/minimal/electro/dnb/club/dance, Argentina

Citar Mensaje original enviado por Shivansps Ver Mensaje
    2 horas, pero la verdad, volas el interruptor de la FDR, luego volas mas de 2 horas y no queda registro de nada.

Si tuviese que suicidarme con el avión haría eso, saco al otro de la cabina por alguna razón y le cierro la puerta, apago la FDR, me pongo la mascara, descomprimo la cabina, programo el AP, y me saco la mascara y la hypoxia hace el resto.
    Si, a vos te hace el resto, pero toda la tripulacion ni bien se descomprimio la cabina se puso las mascaras y estan tirando la puerta abajo para recuperar el avion. Y/o llamando a tierra
    • Me gusta
    Me gusta
    "..alentados por la UTOPÍA tan necesaria como viable,los progresistas de estas tierras de América marchamos por la realización de los sueños de Quiroga y Túpac, de los Bolívar, de los San Martín, de los Sandino, de los Che, de los Romeros. El futuro es de los Pueblos y no de los Imperios". P. Freire

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 35366
    Seguí este Tema: Suscribite
Responder
Ir a PrimeroPrimero ... 26323334353637383940 ... ÚltimaÚltima