Ataques con armas químicas en Siria

Responder
Ir a PrimeroPrimero ... 1016171819202122232430 ... ÚltimaÚltima
  1. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Re: Ataques con armas químicas en Siria

Citar Mensaje original enviado por libelec Ver Mensaje
    Robado de Reddit. Leer como si Assad fuese Walter White:

Spoiler!  
    “Mr Assad,” Kerry interjected, “I appreciate that insight but, I feel I have to let you know the results of the UN tests. We have evidence that you used chemical weapons against your people.”
    “Really?” Assad said, making eye contact for the first time.
    “This is a serious accusation, Mr Assad. President Obama has stated that the use of chemical weapons will-”
    “So what is your next move, Mr Kerry?” Assad interrupted angrily. “How are you going to put a stop to somebody like me? Are you going to bomb Syria? Maybe you can minimize civilian casualties but every death by an American bomb increases anti-American sentiment. Are you going to start arming rebel groups? Support these quarreling rebel groups that will probably put an extremist Muslim government up after I’m gone and lead a genocide against the Shia minority in Syria? That blood would be on your hands. No, you won’t do that. You’re much to smart for that. Or, at least, your people are. Do you think you can convince your population to spend the billions of dollars needed for creating a no-fly zone over ANOTHER country that they can’t find on a map? Much less convince them to send their sons and daughters to fight a war that doesn’t affect them? And, on top of that, any course of action you take will worsen your relationship with China and Russia. So you tell me, Mr Kerry. What is your next move?”
    John Kerry struggled to maintain his composure. “Mr Assad, I must inform you that, if this meeting fails, President Obama has approved a series of drone strikes onto government targets. We would minimize civilian casualties and reduce your assets. This palace and all its wealth would be lost.”
    Assad’s gaze dropped back to the desk. He began to speak again in a somber voice, “This palace doesn’t matter to me. I’m not in the money business. I’m in the empire business. I gave up my optometry business because I thought I had no other choice. Now, I am told that I have to give up Syria. But I have a choice. And I’ve made it. Destroying a few government buildings and killing a few officials won’t stop me. I will drown millions of Syrians in nerve gas before I give up Syria.”
    Kerry rose from his seat and shook his head. “Any final words you’d like to pass on to President Obama?” he asked in exasperation.
    “Tread lightly.”

Es por esto que comentarios como que EEUU está utilizando esta guerra civil para poder invadir Siria no tiene sentido. No hay NADA que los estadounidenses puedan ganar ahí.

No creo que EEUU vaya a bombardear Siria. No sin varios aliados apoyandolos, incluidos actuales "enemigos" suyos, como Rusia o China.
    El tema es que aparte de todo eso, atacar a Assad es ayudar a los fundamentalistas, que son mas peligrosos para Israel, Turquia y EEUU mismo.

Ademas que EEUU no va a invadir nada, va a tirar bombasos.

Los ultimos rumores hablan de que fueron los Rebeldes con ayuda de los Saudi, eso tendría mas sentido, mucho sentido.
    http://www.infowars.com/rebels-admit...eapons-attack/
    • Me gusta
    Me gusta

2. C64
    C64 esta online
    Registración
    Dec 2000

Invadir es carisimo, rinde mas tirar misiles, pasear los aviones, y darle arma a los rebeldes. Pero bueno, todavia por algo no lo hizo.
    • Me gusta
    Me gusta
    "..Los dos grupos son equivalentes y compararía con una cuerda de cáñamo al grupo norteamericano, y con una de seda al europeo, manifesté que si las dos cuerdas, ruda la una, suave la otra, han de servir para ahorcarnos, me parecería más inteligente renunciar a ambas.." Enrique Mosconi.

3. -Mata Pelotudos- Avatar de Nic-Z
    Registración
    Jul 2006

Pasa que si lo los reberdes son fundamentalistas islamicos o de alqaeda o hezbola , es peor la cura que la enfermedad .
    • Me gusta
    Me gusta
    I5 2320 +CM TX3 /ASRock H61M-DGS /SuperTalent 4GB DDR3 + Kingston Hyper-X 4GB DDR3 /EVGA 960 2GB /EVGA 500W /SSD KINGSTON FURY X 120GB /WD Blue 500GB /Samsung P2350N /Genius X-G510 /A4Tech x7 G800

4. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Hezbollah esta del lado de Assad pero es preocupante el control que podrían llegar a tener sobre Siria si Assad apareciera muerto.

Y del lado de los rebeldes no es nada lindo, de hecho, es mas peligroso.

Alqaeda, Hamas...

Y como dice la foto, no va a faltar quien lo califique de traidor.
    • Me gusta
    Me gusta

5. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Citar Mensaje original enviado por OasisPhantom Ver Mensaje
    Cómo van a votar en el congreso yanqui? Un avance:

http://edition.cnn.com/interactive/2....html?on.cnn=2
    No creo que lo aprueben, el mundo por lo general no quiere mas joda, aparte de que es estúpido, no hay razón para meterse así en algo que no es tu problema.

Ni siquiera creo que sea Assad el responsable, el tipo no puede ser tan idiota, no tiene sentido, que hallan sido los rebeldes, con ayuda de Arabia Saudita ahí si de repente encajan todas las piezas.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Shivansps : 02-09-13 el 09:03 PM

6. Avatar de -capitan-
    Registración
    Jun 2009

Van a invadir, sino se pierden alto negociado. Y nadie pero nadie les va a tocar un pelo.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por -Rodri- Ver Mensaje
    Te propongo hacer la revolución con la moto de 20 lucas verdes que te querías comprar. Recreamos el viaje del che si querés, hacemos un nuevo Diarios de Motocicleta.

7. ! Avatar de Pablo S.
    Registración
    Jan 2013

alguno me hace un resumen de esta problemática o me tira algún blog/link donde pueda leer y entender la raíz del conflicto?

se que es un toque facilista, pero estoy totalmente en bolas
    • Me gusta
    Me gusta

8. Avatar de Jo...han
    Registración
    Dec 2005

Para mi tampoco fue assad el que uso las armas químicas... Los rebeldes tienen acceso a los depósitos de estas armas?

Enviado desde mi GT-I9100 usando Tapatalk 2
    • Me gusta
    Me gusta

9. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Citar Mensaje original enviado por -capitan- Ver Mensaje
    Van a invadir, sino se pierden alto negociado. Y nadie pero nadie les va a tocar un pelo.
    Invadir y tirar misiles a lo loco no es buen negocio, si te queda duda al respecto fíjate como están cada día mas endeudados.
    Si crees que realmente ganaron algo de Irak estas muy equivocado, invadieron para destruir armas de destrucción masiva que... no existían, luego intentaron poner un gobierno democrático PRO-Americano, hoy están muy lejos de eso, sencillamente, no ganaron nada y tienen cerca de 2 trillones de dolares gastados en la guerra. Algunas empresas se hicieron negocio, pero como país, perdieron, ellos, y UK... xq te crees que ya nadie quiere que sigan jodiendo? Esto no es el total war:rome donde ganas plata empezando guerras.

La CIA es la que se encarga de hacer negocios, de maneras mucho mas "sutiles".
    • Me gusta
    Me gusta

10. Avatar de -capitan-
    Registración
    Jun 2009

Ja, enserio pensas que perdieron en todas las invasiones que vienen haciendo?
    Lo unico que van perdiendo de a poco es la credibilidad, por eso ahora hay dudas en los paises del consejo de seguridad y de la otan que no les dan el "green to go", pero bueno deberian tener a los thinktanks trabajando al 200% para justificar y no quedar como los malos.

Lo de las deudas y los quilombos internos lo solucionan facil, Como? Muy facil!, invadiendo nuevamente jaja. Asi moves esa industria multimillonaria que es el material de guerra, y al que se hace el loco con las deudas y demas, bueno, ese ejercito enorme intimida a cualquiera.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por -capitan- : 02-09-13 el 11:33 PM
    Citar Mensaje original enviado por -Rodri- Ver Mensaje
    Te propongo hacer la revolución con la moto de 20 lucas verdes que te querías comprar. Recreamos el viaje del che si querés, hacemos un nuevo Diarios de Motocicleta.

11. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Cuando tuvieron credibilidad? fíjate como se pasaron por el culo a la ONU y al consejo de seguridad para invadir Irak...

Y si, perdieron en Irak, lisa y llanamente, no podes decir "invado y listo", es una tonelada de guita encima, y no ganaron nada xq fallaron al establecer el gobierno pro-Americano que querían, no haces plata si no tenes un gobierno a favor tuyo, como haces plata si no logras poner a un títere que te chupe las medias? la CIA hace esos trabajos haciendo mucho menos ruido.
    Y el ejemplo de esto es sencillamente ver lo endeudados que han quedado EEUU y UK, es asi, no podes discutir con algo tan bien documentado como eso, y las proyecciones del costo total hasta terminar totalmente las operaciones es muchísimo mas alto.

Sencillamente no puede ir y meterse en otro país, cagarte a bombasos SI pueden, pero EEUU no puede costearse un 2do Irak, fijate las palabras del senador arriba, ellos mismos dicen que no pueden seguir asi.
    • Me gusta
    Me gusta

12. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Citar Mensaje original enviado por Pablo S. Ver Mensaje
    alguno me hace un resumen de esta problemática o me tira algún blog/link donde pueda leer y entender la raíz del conflicto?

se que es un toque facilista, pero estoy totalmente en bolas
    El tema es que la joda es la guerra civil Siria que empezó allá por el 2011, si vas a leer tenes que empezar por ahí, es un quilombo de cosas y ya llevan mas de 100.000 muertos en lo que va. Tenes grupos terroristas como AlQaeda y Hamas apoyando los rebeldes, y al regimen de Assad apoyado por Iran, China y Rusia.

Y ahora EEUU quiere bombardear a Assad xq dicen que Assad usó armas quimicas en Agosto.

Citar Mensaje original enviado por adm_00 Ver Mensaje
    Para mi tampoco fue assad el que uso las armas químicas... Los rebeldes tienen acceso a los depósitos de estas armas?

Enviado desde mi GT-I9100 usando Tapatalk 2
    Eso seria muy difícil de saber, es posible, pero si Assad podría probar eso ya lo habría hecho y es el único que puede saber. Pero los rumores que estan saliendo ultimamente es que fue un accidente de parte de los rebeldes mientras manejaban armas dadas por los Saudis, lo que seria un quilombo de proporciones épicas si es asi y sinceramente tiene mas sentido que Assad haciendo un suicidio internacional para matar un par en una guerra que lleva bastante mas de 100K de muertos.

http://www.examiner.com/article/brea...emical-weapons
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por Shivansps : 03-09-13 el 02:30 AM

13. Avatar de Shivansps
    Registración
    Oct 2006

Risk of regional war if West strikes Syria: Assad

PARIS: France released an intelligence report on Monday alleging chemical weapons use by Syria's regime that dovetailed with similar US claims, as President Bashar Assad warned that any military strike against his country would spark an uncontrollable regional war and spread ``chaos and extremism.''

The verbal crossfire, including a rejection of the Western allegations by longtime Syrian ally Russia, was part of frenzied efforts on both sides to court international public opinion after President Barack Obama said he would seek authorization from Congress before launching any military action against Assad's regime.

In an interview with French newspaper Le Figaro, Assad was quoted as saying that Syria has challenged the US and France to provide proof to support their allegations, but that their leaders ``have been incapable of doing that, including before their own peoples.''

``If the Americans, the French or the British had a shred of proof, they would have shown it beginning on the first day,'' he said, deriding Obama as ``weak'' and having buckled to US domestic political pressure.

``We believe that a strong man is one who prevents war, not one who inflames it,'' Assad said.

French President Francois Hollande and Obama have been the two world leaders most vocally calling for action against Assad's regime, accusing it of carrying out a deadly chemical attack against rebel-held suburbs of Damascus on Aug. 21.

The US said it has proof that the Assad regime is behind attacks that Washington claims killed at least 1,429 people, including more than 400 children. Those numbers are significantly higher than the death toll of 355 provided by the aid group Doctors Without Borders.

It has marked an intolerable escalation in a two-year civil war in Syria that has left some 100,000 people dead.

The Syrian government denies the allegations, and blames opposition fighters. In the Figaro interview, Assad questioned whether an attack took place at all and refused to say whether his forces have chemical weapons, as is widely believed.

If the US and France strike, ``Everyone will lose control of the situation ... Chaos and extremism will spread. The risk of a regional war exists,'' he added.

To back up its case, the French government published a nine-page intelligence synopsis Monday that concluded Assad's regime had launched an attack on Aug. 21 involving a ``massive use of chemical agents,'' and could carry out similar strikes in the future.

In all, though, the French report provided little new concrete evidence beyond what US officials provided over the weekend in Washington. Along with it, the French Defense Ministry posted on its Web site six clips of amateur video showing victims, some of which has already been widely available online and in the international media.

In the Figaro interview, Assad said ``all the accusations are based on allegations of the terrorists and on arbitrary videos posted on the Internet.''

The French report made no specific reference to the agencies involved or how the intelligence was collected about the attack, aside from referring to videos of the injured or killed, doctors' accounts, and ``independent evaluations'' such as one from Paris-based humanitarian aid group Doctors Without Borders three days after the attack.

A French government official, speaking on condition of anonymity because he wasn't authorized to speak about the matter because of its sensitivity, said the analysis was written by the spy agency DGSE and the military intelligence unit, DRM, and was based on satellite imagery, video images, and on-the-ground sources _ plus samples collected from the alleged chemical attacks in April.

The assessment said it was ``very unlikely'' that Syria's opposition had falsified images of suffering children that turned up online. It also said intelligence indicated the opposition ``does not have the means to conduct such a large attack with chemical agents.''

Around the time of the attack, Assad's regime feared a possible opposition strike on Damascus: ``Our evaluation is that the regime was looking to loosen the vice and secure the strategic sites for the control of the capital,'' the report said.

The synopsis also said French intelligence services had collected urine, blood, soil and munitions samples from two attacks in April _ in Saraqeb and Jobar _ that confirmed the use of sarin gas.

France is ``determined to take action against the use of chemical weapons by the regime of Bashar Assad, and to dissuade it from doing so again,'' Prime Minister Jean-Marc Ayrault said after hosting lawmakers to discuss the intelligence on Syria. ``This act cannot go without a response.''

France won't act alone and Hollande was ``continuing his work of persuasion to bring together a coalition,'' Ayrault said. French parliament will debate the Syria issue Wednesday, but no vote is scheduled. The French constitution doesn't require such a vote for Hollande, though he could decide to call for one.

Russia, which along with Iran has been a staunch supporter of Assad through the conflict, brushed aside Western evidence of an alleged Syrian regime role.

``What our American, British and French partners showed us in the past and have showed just recently is absolutely unconvincing,'' Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said Monday before the French report was released. ``And when you ask for more detailed proof they say all of this is classified, so we cannot show this to you.''

``There was nothing specific there, no geographic coordinates, no names, no proof that the tests were carried out by the professionals,'' he said, without identifying which tests.

Russian President Vladimir Putin proposed to send a delegation of Russian lawmakers to the US to discuss the situation in Syria with members of Congress. Two top Russian legislators suggested that to Putin, pointing to polls that have shown little support among Americans for armed intervention in Syria.

On Sunday, US Secretary of State John Kerry said Washington received new physical evidence in the form of blood and hair samples that show sarin gas was used in the attack. It wasn't immediately clear whether that evidence had been shared with Russia.

UN chemical inspectors toured the stricken areas last week, collecting biological and soil samples, but it is not clear when they will present their findings.

The Obama administration has failed to bring together a broad international coalition in support of military action, having so far only secured the support of France.

Britain's Parliament narrowly voted against the country's participation in any military strike last week, despite appeals by Prime Minister David Cameron. The Arab League has stopped short of endorsing a Western strike against Syria.

In an emergency meeting Sunday, the 22-state League urged the United Nations and the international community to take ``deterrent'' measures under international law to stop the Syrian regime's crimes. Russia or China would likely veto any UN Security Council resolution sanctioning a Western strike against Syria.
    http://www.thenews.com.pk/article-11...s-Syria:-Assad
    • Me gusta
    Me gusta

14. Avatar de darklarrid
    Registración
    Sep 2003
    house/minimal/electro/dnb/club/dance, house/minimal/electro/dnb/club/dance, Argentina

Citar Mensaje original enviado por Shivansps Ver Mensaje
    No creo que lo aprueben, el mundo por lo general no quiere mas joda, aparte de que es estúpido, no hay razón para meterse así en algo que no es tu problema.

Ni siquiera creo que sea Assad el responsable, el tipo no puede ser tan idiota, no tiene sentido, que hallan sido los rebeldes, con ayuda de Arabia Saudita ahí si de repente encajan todas las piezas.
    No les importa mucho, bush hizo lo mismo sin la aprobacion con irak
    • Me gusta
    Me gusta
    "..alentados por la UTOPÍA tan necesaria como viable,los progresistas de estas tierras de América marchamos por la realización de los sueños de Quiroga y Túpac, de los Bolívar, de los San Martín, de los Sandino, de los Che, de los Romeros. El futuro es de los Pueblos y no de los Imperios". P. Freire

15. Avatar de OasisPhantom
    Registración
    Jun 2005

Israel, US conduct joint missile defense test in Mediterranean

Test launch conducted in Mediterranean by Israel Air Force, carried out in conjunction with the U.S. Missile Defense Agency • Test, which comes at time of heightened tension in region over potential Syria strike, picked up by Russian radar.

The Homa Administration in the Defense Ministry's Administration for the Development of Weapons and Technological Infrastructure (MAFAT), in cooperation with the U.S. Missile Defense Agency, has successfully tested the Sparrow target missile used in anti-missile defense systems, the Defense Ministry said in a statement released Tuesday.

The statement came some four hours after the 9:15 a.m. missile test, and about one hour after the Russian Defense Ministry said its radar had picked up two "objects" that were fired from the middle of the Mediterranean towards the coastline.
    http://www.israelhayom.com/site/news...e.php?id=11787
    • Me gusta
    Me gusta
    We're flawed, because we want so much more...

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 26449
    Seguí este Tema: Suscribite
Responder
Ir a PrimeroPrimero ... 1016171819202122232430 ... ÚltimaÚltima

Tags para este Tema