"Crispación" en Medio Oriente

Discusión cerrada
  1. Avatar de OasisPhantom
    Registración
    Jun 2005

Re: "Crispación" en Medio Oriente

Following a 6 month stalemate in which neither side had attained any advantage, it suddenly took just a few days for the Libyan rebel forces to steamroll unopposed into Tripoli. While we are confident that the political aftermath of this outcome will be very much comparable to what is happening in Egypt right now, many wonder why it is that the Libyan situation has progressed with such speed. Perhaps the answer can be found in the 143.8 tons of gold held by the Libyan Central Bank. Granted it is nowhere near close the 366 tons of gold that Venezuela supposedly has per the WGC, most of it likely held offshore and not being repatriated, the question of where the global gold cartel may find some of the much needed physical to satisfy Chavez' demands has been now answered. Of course we assume that said gold has not already departed Libya in direction Caracas over the past 6 months. Which, in retrospect, we probably should, as it would explain why gold is now at $1875 and rapidly rising.
    • Me gusta
    Me gusta
    We're flawed, because we want so much more...

2. Paragon Squad Avatar de .HITMAN.
    Registración
    Jan 2011

muy interesantes los videos phantom
    • Me gusta
    Me gusta
    Spoiler!  
    que miras? :)

3. Avatar de OasisPhantom
    Registración
    Jun 2005

Acá para seguir en vivo las noticias de acuerdo a RT:

http://rt.com/on-air/
    • Me gusta
    Me gusta

4. Avatar de el tio rolo
    Registración
    Oct 2007

Citar Mensaje original enviado por NIEN Ver Mensaje
    Espero que el pueblo libio pueda expulsar a los """"rebeldes"""".

N.-
    Yo espero que Gadafi quede colgado de un poste junto con el capo de Siria. El papel de Chavez y Fidel defendiendo a estos HDRMP da náuseas...

Ah, guarda con la fuente Oasis; el tal Mahdi es un "sociologo" y para seguido con Meyssan -el opa ese que escribió un libro diciendo que el 9-11 estaba "trucado"-. Ojo al piojo.

Saludos.

EDIT:

http://www.independent.co.uk/opinion...l-2342202.html
    http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14630702
    http://www.nytimes.com/2011/08/24/wo...4libya.html?hp
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por el tio rolo : 23-08-11 el 01:07 PM

5. Avatar de OasisPhantom
    Registración
    Jun 2005

Citar Mensaje original enviado por el tio rolo Ver Mensaje
    Yo espero que Gadafi quede colgado de un poste junto con el capo de Siria. El papel de Chavez y Fidel defendiendo a estos HDRMP da náuseas...
    Como dicen los líderes de los países de la OTAN... 'todo sea por el pueblo libio'...
    • Me gusta
    Me gusta

6. Ban temporario Avatar de suck it
    Registración
    Mar 2007
    Eritis sicut Deus, scientes bonum et malum, Argentina

Citar Mensaje original enviado por el tio rolo Ver Mensaje

Ah, guarda con la fuente Oasis; el tal Mahdi es un "sociologo" y para seguido con Meyssan -el opa ese que escribió un libro diciendo que el 9-11 estaba "trucado"-. Ojo al piojo.

Saludos.

EDIT:

http://www.independent.co.uk/opinion...l-2342202.html
    http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-14630702
    http://www.nytimes.com/2011/08/24/wo...4libya.html?hp
    A mi tampoco me parece que da para defender a Kadafi, me da asco, pero el tema acá pasa por la intervención extranjera, todos sabemos que los yanquis estan ahi por el petroleo y no por otra cosa, y eso si es repudiable, el día de mañana podría tratarse de venezuela, y creo que a eso se debe la reacción de Chavez y de Castro, Cuba ya lo padeció y lo sigue padeciendo hoy en día la intervención yanqui en el mundo.
    • Me gusta
    Me gusta

7. Avatar de RaMoNeS 3.1
    Registración
    Jul 2005

Ya se estan repartiendo el petroleo libio en Europa o aun no?

Saludos
    • Me gusta
    Me gusta

8. Deep In Delirium Avatar de GOETZ-
    Registración
    Nov 2004

Citar Mensaje original enviado por suck it Ver Mensaje
    A mi tampoco me parece que da para defender a Kadafi, me da asco, pero el tema acá pasa por la intervención extranjera, todos sabemos que los yanquis estan ahi por el petroleo y no por otra cosa, y eso si es repudiable, el día de mañana podría tratarse de venezuela, y creo que a eso se debe la reacción de Chavez y de Castro, Cuba ya lo padeció y lo sigue padeciendo hoy en día la intervención yanqui en el mundo.
    Como te puede dar asco kadafi y no darte asco cristina? Osea, pensa un poquito, estas hablando de un tipo que puso huevos y se enfrento contra los intereses de las multinacionales con una mina que deja que todos los dias le metan el dedo en el orto las multinacionales....
    la verdad no se te entiende, por las muertes? solo te llega media, no sabes nada de las muertes si son verdaderas o no, y las 50 personas que murieron por represion aca este año? porque esa es info mucho mas verificable , claro aca no viene estados unidos porque ya saben que nos gusta que nos rompan el orto y nos callemos, y vos criticas a un tipo que no se callo y se jugo posta por algo? JAJA
    .TRISTE
    Osea papa el agua es gratis en libia entendes flaquitO? aca que tenemos un rio de la concha de la lora pagamos por el agua, y le subsidian a todos lo mismo, al pobre que vive en cualquier lugar, y al rico que vive en un departamente de 1millon de dolares en puerto madero, usa la cabeza.
    • Me gusta
    Me gusta

9. Avatar de Shin_K
    Registración
    May 2004

Estaría bueno verlo a Garkafi ahorcado, pero lo que me jode de todo esto, es ver otra vez en acción al "Delivery de Democracia". Salvando las distancias, es como si la URSS le hubiese allanado el camino al Che Guevara en Bolivia, tirando bombas por todos lados.

No es que los rebeldes no hayan derramado su sangre, ó que no tuvieran cierto apoyo popular, pero si tenían que comerla doblada a manos de Garkafi, mala suerte viejo. Tenían que reemplazar a un líder con otro, a un poder con otro, y en el mundo real, te vas a la B si nunca tuviste suficiente de las dos cosas.

Cualquier zanguango se cree Fidel Castro en estos días. Rebeldes eran los de antes. Si iban a hacerse los gallitos contra un ejército con tanques, artillería y aviones, bueno, tendrían que haber estado dispuestos a aceptar las consecuencias como hombres, y no salir a pedir a gritos por el delivery de democracia. Eso es falta de códigos.

/indignado.
    • Me gusta
    Me gusta
    ...dog eat dog, every day, on our fellow man we prey. Dog eat dog, to get by, hope you like my genocide...

10. Paragon Squad Avatar de .HITMAN.
    Registración
    Jan 2011

Jajaja tampoco es tan asi... El tipo tenia el apoyo del ejercito y mercenarios entrenados... No cualquiera le iba a hacer frente... Yo no crro que este tan mal el "empujoncito"
    • Me gusta
    Me gusta
    Spoiler!  

11. Avatar de NIEN
    Registración
    Mar 2009

Citar Mensaje original enviado por .HITMAN. Ver Mensaje
    Jajaja tampoco es tan asi... El tipo tenia el apoyo del ejercito y mercenarios entrenados... No cualquiera le iba a hacer frente... Yo no crro que este tan mal el "empujoncito"
    Dejame de joder, los "rebeldes" tienen mercenarios africanos. Cambiaron un regumen dictatorial por un regimen de mercenarios saqueadores encabezado por los paises de la OTAN.

N.-
    • Me gusta
    Me gusta
    “…Miente, miente, miente que algo quedará, mientras más grande sea una mentira más gente la creerá…” - Joseph Goebbels - ministro encargado de la propaganda del gobierno de Adolf Hitler en la Alemania Nazi.

12. Paragon Squad Avatar de .HITMAN.
    Registración
    Jan 2011

Veremos como se desarrolla el gobierno de transicion hasta unas elecciones. Lo cierto es que el tipo hacia 42 años estaba en el poder y eso no es bueno para nadie.
    • Me gusta
    Me gusta
    Spoiler!  

13. Avatar de RaMoNeS 3.1
    Registración
    Jul 2005

Citar Mensaje original enviado por NIEN Ver Mensaje
    Dejame de joder, los "rebeldes" tienen mercenarios africanos. Cambiaron un regumen dictatorial por un regimen de mercenarios saqueadores encabezado por los paises de la OTAN.

N.-
    Totalmente de acuerdo, Libia sin dudas vivia mejor antes de la intervencion que luego.

Buenisimo, sacan a un dictador, e intentan restaturar la monarquia o una democracia capitalista, y encima poniendole precio a la cabeza.

Es tan evidente el negociado...

Saludos
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por RaMoNeS 3.1 : 24-08-11 el 11:16 AM

14. Avatar de OasisPhantom
    Registración
    Jun 2005

Al Jazeera - caught in the biggest media lie hoax anyone has ever seen

Surpassing previous mass media fabrications, both in scale and boldness, yesterday morning's Al Jazeera mise-en-scène will surely go down in history as one of the most cynical hoaxes committed by corporate media since the manipulated pictures of Iraqis topplying Saddam Hussein's statue after the US invasion in 2003.

On the morning of August 22nd 2011, Al Jazeera aired a 'live' report from Green Square in Tripoli,which claimed to show the capture of the Libyan capital by rebel forces. Scenes of jubilation and euphoria enveloped Al Jazeera's reporter Zeina Khodr as she declared: " Liya is in the hands of the opposition''

The images were immediately reproduced throughout the global media complex, with headlines trumpeting the 'end of the Gaddafi regime' and editorials throughout the corporate media world speculating about the post-Gaddafi future of Libya.

Gaddafi's sons were said to have been arrested, and more defections were announced. The Libyan capital was, we were told, now in the hands of the rebel forces. For many, it seemed a fait accompli.

In fact, the Al Jazeera pictures from Green Square were an elaborate and criminal hoax. The report had been prefabricated in a studio in Doha Qatar . This information had been passed onto Libyan intelligence and the Libyan people had already been warned about the qatari psyops a couple of days previously on Rayysse state television.

The Al Jazeera hoax was intended to create the impression that Tripoli had fallen so as:
    (1) to break the Libyan resistance by creating panic and chaos in the Libyan captial.
    (2) to provide cover for the massacres of civilians that would occur in the days following the declaration of rebel victory.

In other words, the media would provide cover for the war crimes and crimes against humanity that are necessary in order to subjugate the Libyan Jamhahirya to Western corporate interests.

Shortly after the Al Jazeera pictures were released, this author contacted independent reporter Lizzie Phelan in Tripoli. Miss Phelan was able to confirm from what she described as realiable sources that the Al Jazeera pictures were false.

By the end of the day, it emerged that all the twitter lies emanating from the criminals in the National Transitional Council were also, unsurprisingly, false. Gaddafi's sons had not been arrested, and the rebels were not in control of the city.

In the meantime, Lizzie Phelan, Mahdi Darius Nemenroaya and Thierry Meysan have receieved death threats from CNN producers staying in the Rixos Hotel in Tripoli. After the arrival of thousands of NATO/Al Qaeda terrorists, a brief period of chaos ensued in the city.

When many of the mainstream reporters abandoned the Rixos Hotel, Libyan authorities discovered that most of them were CIA and MI6 agents working undercover as journalists.

At present, Mahdi Darius Nezemroaya, Thierry Meysan and other real journalists remain trapped in the Rixos Hotel. Nezemroaya was fired upon by a NATO/rebel sniper when he attempted to place a press sign on top of the Rixos hotel to protect the building from NATO bombardement.

Reporter Lizzie Phelan contacted a friend yesterday to say that she had been threatened by CNN personnel and had been blocked from using facebook and email.

Below, you can see the warning given to the Libyan people by state media of Al Jazeera's coming psyops. The presenter tells the viewers that Al Jazeera have produced a simulation of Tripoli's Green Square, and that they are going to use this to produce a gigantic fiction of 'liberated' Libya.

The picture above proves that the producers of the Al Jazeera hoax are no Dutch masters, as the glaring discrepancies between the real Green Square in Tripoli and the Al Jazeera version are patently obvious. The differences between the architecture in Green Square in Tripoli and the pictures shown in Al Jazeera are well documented in the video below.

While the Al Jazeera mise-en-scène is entertaining, the leading actress Zeina Khodr is unlikey to receive awards for her rather slugish performance. She said her lines rather mechanically, as one who was not particularly enamoured of the script, or perhaps it was the far-fetched aspect of the entire screen play that bothered her.
    This media hoax is another poignant example of the desperation of NATO, who have ruthlessly bombed a sovereign nation for 6 months and have so far failed to effect regime change. It also proves yet again the role of the corporate media in disinformation and war-mongering.

http://metrogael.blogspot.com/2011/0...lling-his.html
    • Me gusta
    Me gusta

15. Avatar de jeepero
    Registración
    Oct 2006

Top Ten Myths about the Libya War

"Posted on 08/22/2011 by Juan

The Libyan Revolution has largely succeeded, and this is a moment of celebration, not only for Libyans but for a youth generation in the Arab world that has pursued a political opening across the region. The secret of the uprising’s final days of success lay in a popular revolt in the working-class districts of the capital, which did most of the hard work of throwing off the rule of secret police and military cliques. It succeeded so well that when revolutionary brigades entered the city from the west, many encountered little or no resistance, and they walked right into the center of the capital. Muammar Qaddafi was in hiding as I went to press, and three of his sons were in custody. Saif al-Islam Qaddafi had apparently been the de facto ruler of the country in recent years, so his capture signaled a checkmate. (Checkmate is a corruption of the Persian “shah maat,” the “king is confounded,” since chess came west from India via Iran). Checkmate.

The end game, wherein the people of Tripoli overthrew the Qaddafis and joined the opposition Transitional National Council, is the best case scenario that I had suggested was the most likely denouement for the revolution. I have been making this argument for some time, and it evoked a certain amount of incredulity when I said it in a lecture in the Netherlands in mid-June, but it has all along been my best guess that things would end the way they have. I got it right where others did not because my premises turned out to be sounder, i.e., that Qaddafi had lost popular support across the board and was in power only through main force. Once enough of his heavy weapons capability was disrupted, and his fuel and ammunition supplies blocked, the underlying hostility of the common people to the regime could again manifest itself, as it had in February. I was moreover convinced that the generality of Libyans were attracted by the revolution and by the idea of a political opening, and that there was no great danger to national unity here.

I do not mean to underestimate the challenges that still lie ahead– mopping up operations against regime loyalists, reestablishing law and order in cities that have seen popular revolutions, reconstituting police and the national army, moving the Transitional National Council to Tripoli, founding political parties, and building a new, parliamentary regime. Even in much more institutionalized and less clan-based societies such as Tunisia and Egypt, these tasks have proved anything but easy. But it would be wrong, in this moment of triumph for the Libyan Second Republic, to dwell on the difficulties to come. Libyans deserve a moment of exultation.

I have taken a lot of heat for my support of the revolution and of the United Nations-authorized intervention by the Arab League and NATO that kept it from being crushed. I haven’t taken nearly as much heat as the youth of Misrata who fought off Qaddafi’s tank barrages, though, so it is OK. I hate war, having actually lived through one in Lebanon, and I hate the idea of people being killed. My critics who imagined me thrilling at NATO bombing raids were just being cruel. But here I agree with President Obama and his citation of Reinhold Niebuhr. You can’t protect all victims of mass murder everywhere all the time. But where you can do some good, you should do it, even if you cannot do all good. I mourn the deaths of all the people who died in this revolution, especially since many of the Qaddafi brigades were clearly coerced (they deserted in large numbers as soon as they felt it safe). But it was clear to me that Qaddafi was not a man to compromise, and that his military machine would mow down the revolutionaries if it were allowed to.

Moreover, those who question whether there were US interests in Libya seem to me a little blind. The US has an interest in there not being massacres of people for merely exercising their right to free assembly. The US has an interest in a lawful world order, and therefore in the United Nations Security Council resolution demanding that Libyans be protected from their murderous government. The US has an interest in its NATO alliance, and NATO allies France and Britain felt strongly about this intervention. The US has a deep interest in the fate of Egypt, and what happened in Libya would have affected Egypt (Qaddafi allegedly had high Egyptian officials on his payroll).

Given the controversies about the revolution, it is worthwhile reviewing the myths about the Libyan Revolution that led so many observers to make so many fantastic or just mistaken assertions about it.

1. Qaddafi was a progressive in his domestic policies. While back in the 1970s, Qaddafi was probably more generous in sharing around the oil wealth with the population, buying tractors for farmers, etc., in the past couple of decades that policy changed. He became vindictive against tribes in the east and in the southwest that had crossed him politically, depriving them of their fair share in the country’s resources. And in the past decade and a half, extreme corruption and the rise of post-Soviet-style oligarchs, including Qaddafi and his sons, have discouraged investment and blighted the economy. Workers were strictly controlled and unable to collectively bargain for improvements in their conditions. There was much more poverty and poor infrastructure in Libya than there should have been in an oil state.

2. Qaddafi was a progressive in his foreign policy. Again, he traded for decades on positions, or postures, he took in the 1970s. In contrast, in recent years he played a sinister role in Africa, bankrolling brutal dictators and helping foment ruinous wars. In 1996 the supposed champion of the Palestinian cause expelled 30,000 stateless Palestinians from the country. After he came in from the cold, ending European and US sanctions, he began buddying around with George W. Bush, Silvio Berlusconi and other right wing figures. Berlusconi has even said that he considered resigning as Italian prime minister once NATO began its intervention, given his close personal relationship to Qaddafi. Such a progressive.

3. It was only natural that Qaddafi sent his military against the protesters and revolutionaries; any country would have done the same. No, it wouldn’t, and this is the argument of a moral cretin. In fact, the Tunisian officer corps refused to fire on Tunisian crowds for dictator Zine El Abidine Ben Ali, and the Egyptian officer corps refused to fire on Egyptian crowds for Hosni Mubarak. The willingness of the Libyan officer corps to visit macabre violence on protesting crowds derived from the centrality of the Qaddafi sons and cronies at the top of the military hierarchy and from the lack of connection between the people and the professional soldiers and mercenaries. Deploying the military against non-combatants was a war crime, and doing so in a widespread and systematic way was a crime against humanity. Qaddafi and his sons will be tried for this crime, which is not “perfectly natural.”

4. There was a long stalemate in the fighting between the revolutionaries and the Qaddafi military. There was not. This idea was fostered by the vantage point of many Western observers, in Benghazi. It is true that there was a long stalemate at Brega, which ended yesterday when the pro-Qaddafi troops there surrendered. But the two most active fronts in the war were Misrata and its environs, and the Western Mountain region. Misrata fought an epic, Stalingrad-style, struggle of self-defense against attacking Qaddafi armor and troops, finally proving victorious with NATO help, and then they gradually fought to the west toward Tripoli. The most dramatic battles and advances were in the largely Berber Western Mountain region, where, again, Qaddafi armored units relentlessly shelled small towns and villages but were fought off (with less help from NATO initially, which I think did not recognize the importance of this theater). It was the revolutionary volunteers from this region who eventually took Zawiya, with the help of the people of Zawiya, last Friday and who thereby cut Tripoli off from fuel and ammunition coming from Tunisia and made the fall of the capital possible. Any close observer of the war since April has seen constant movement, first at Misrata and then in the Western Mountains, and there was never an over-all stalemate.

5. The Libyan Revolution was a civil war. It was not, if by that is meant a fight between two big groups within the body politic. There was nothing like the vicious sectarian civilian-on-civilian fighting in Baghdad in 2006. The revolution began as peaceful public protests, and only when the urban crowds were subjected to artillery, tank, mortar and cluster bomb barrages did the revolutionaries begin arming themselves. When fighting began, it was volunteer combatants representing their city quarters taking on trained regular army troops and mercenaries. That is a revolution, not a civil war. Only in a few small pockets of territory, such as Sirte and its environs, did pro-Qaddafi civilians oppose the revolutionaries, but it would be wrong to magnify a handful of skirmishes of that sort into a civil war. Qaddafi’s support was too limited, too thin, and too centered in the professional military, to allow us to speak of a civil war.

"
    • Me gusta
    Me gusta

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 36576
    Seguí este Tema: Suscribite
Discusión cerrada