Ahmadinejad: Irán ya es un "estado nuclear"

Discusión cerrada
Ir a PrimeroPrimero 12345 ÚltimaÚltima
    Registración
    Jan 2006

Re: Ahmadinejad: Irán ya es un "estado nuclear"

Está re bueno 3dg movile, lo unico malo es cuando entras a un thread , por ej. éste, no podes volver desde el navegador a club3d osea el indice, si o si manda al indice de todos los sub-foros.
    • Me gusta
    Me gusta

Nacional & Pop... Avatar de FranCoLaKD
    Registración
    Sep 2003

Bien por Iran, que le tire un par de misiles a los yankis por hacerse los capos y se pudra todo total nosotros estamos tranquis aca, no jodemos a nadie
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Los estudiantes cronicos son de Peron
    Por supuesto que hay estudiantes crónicos. Yo soy uno de esos, perón también, willar sueña con recibirse algún día pero todos los años le faltan dos años, etc.

Registración
    Jun 2005

Parece que la Casa Blanca no compró:

The White House responded with skepticism Thursday to claims by Iranian President Mahmoud Ahmadinejad that the country had enriched its first batch of uranium to a higher level of purity.

Press Secretary Robert Gibbs told reporters that Iran's nuclear program had undergone a series of problems throughout the year and that the country's leader frequently made statements that were based on politics and not on physics.

"Quite frankly, what -- what Ahmadinejad says -- he says many things and many of them turn out to be untrue," Gbbs said. "We do not believe they have the capability to enrich to the degree to which they now say they are enriching."
    http://firstread.msnbc.msn.com/archi...1/2200341.aspx
    • Me gusta
    Me gusta
    We're flawed, because we want so much more...

Registración
    Jun 2005

Citar Mensaje original enviado por Stradi Ver Mensaje
    ¿Qué quilombo mutuo? ¿No acabás de decir que la traducción está mal hecha?

La actitud de Israel es el quilombo, Iran no tiene que ver así USA diga que van a borrar a Israel del mapa.
    Iran crispa los ánimos de ciertos países específicos con las declaraciones de este tipo (las del título dle thread), más allá que los tipos me parece tienen todo el derecho del mundo a desarrollar un programa nuclear pacífico.

Evidentemente según la visión occidental "algo" deben estar haciendo mal si constantemente amenazan con cerrarles el cerco y meterles sanciones por todos lados. Que tengan razón, es otra cosa.
    • Me gusta
    Me gusta

electroshock Avatar de Stradi
    Registración
    Sep 2003

Yo no creo que con lo que la Casa Blanca cree, crea que puede hacerle creer al resto del mundo que crea que no hay que creerle a Iran, más bien creo que creen que creer o no creer no pasa por lo creible sino por lo conveniente de hacer creer. Una puesta en escena increible.

Después de todo, se siguen invadiendo y destruyendo paises a partir de meras creencias con la excusa de la prevención, eso es realmente de no creer.
    • Me gusta
    Me gusta

¿Y como puedes cam... Avatar de Soul Hunter
    Registración
    Jan 2005
    San Carlos de Bariloche, Rio Negro, Argentina

Deci que lo redactaste claro, porque con la cantidad de veces que conjugaste a creer hubiera sido un trabalenguas si eras uno de los trogloditas del foro.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Oct 2007

Más allá de lo que el presidente de Irán diga -que por cierto, tiene mucho de Chavez cuando boquea-, no creo que realmente cambie la cosa si el país de la revolución islámica arma una bomba -o tenga poder nuclear-.

Israel tiene arsenal atómico desde hace años, y por ahora sólo usa bombas de fósforo blanco...

Saludos.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jul 2003

Iran quiere matar dos pajaros de un tiro

no solo tener capacidad nuclar para uso civil, sino tambien en lo militar

Y seamos honestos, todos los paises quieren poder manejar esa tecnologia tanto en lo civil como en lo militar entonces a no ser hipocritas.

EEUU pone el grito en el cielo por que uno de sus mas grandes enemigos puede tener capacidad de desarollo en varias areas con respecto al material nuclear.

Si nosotros ostentaramos poder nuclear inglaterra pondria tambien el grito en el cielo.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Sep 2003

¿Grandes enemigos? ¿Qué tiene Iran que lo haga grande?

Con lo de las armas estamos de acuerdo, pero lo único que debería poder hacer USA es mandar inspectores. Los iraníes deberían chorearse un par de nukes y seguir haciéndose los boludos, total nadie se entera
    • Me gusta
    Me gusta

Im out Avatar de Theta Versor
    Registración
    Mar 2009
    Monserrat Capital Federal, Buenos Aires, Argentina

Citar Mensaje original enviado por KFC-VAmpire Ver Mensaje
    Si nosotros ostentaramos poder nuclear inglaterra pondria tambien el grito en el cielo.
    Países que, dado su alto grado de desarrollo tecnológico civil en el ámbito nuclear y aeroespacial, podrían disponer de armas nucleares en un breve plazo de tiempo si tomaran la decisión política de hacerlo:
    Alemania
    Argentina
    Australia
    Brasil
    Canadá
    España
    Japón
    México
    Países Bajos
    Suecia

Ahora yo me pregunto , que pasaría si nosotros decidimos armar la bomba?. De que lado estaríamos?.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Sir Auron Ver Mensaje
    Me imagino los operarios de la maquina de tapitas ganando como un ingeniero nuclear.
    Citar Mensaje original enviado por Wild Pampero Ver Mensaje
    Estar sobrio en un boliche y ver la gente bailar, es como ver a una manada de monos saltando en donde nada tiene sentido. Te clavas unos fernet y ya sos un mono mas cagandote de risa....

Registración
    Sep 2003

No podríamos porque firmamos el Tratado de Tlatelolco. De romper ese tratado estaríamos del lado del eje del mal, no te quepa la menor duda.
    • Me gusta
    Me gusta

Nacional & Pop... Avatar de FranCoLaKD
    Registración
    Sep 2003

Enfrente de los yankis. Vienen instalando dictaduras y saqueando los recursos de Centro-Sur America hace 200 años por lo menos una bombita se merecen.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Los estudiantes cronicos son de Peron
    Por supuesto que hay estudiantes crónicos. Yo soy uno de esos, perón también, willar sueña con recibirse algún día pero todos los años le faltan dos años, etc.

Registración
    Jun 2005

U.S. places Iran nuclear issue on pressure track

The United States is placing its efforts to thwart the Iranian nuclear program on a "pressure track," head of U.S. Central Command general David Petraeus said in an interview to a U.S. network on Sunday.

Speaking to NBC's "Meet the Press," Petraeus said that he thought "that no one at the end of this time can say that the United States and the rest of the world have not given Iran every opportunity to resolve the issues diplomatically."

"That puts us in a solid foundation now to go on what is termed the pressure track," the U.S. general said, adding that "that's the course on which we are embarked now."

The United States is leading a push for a fourth round of United Nations Security Council sanctions against Iran because of suspicions it is secretly developing a nuclear arsenal.

Washington has been supported from fellow Security Council members Britain and France, while Russia, which has been more reluctant to impose more sanctions, has said it was now "very alarmed" by a recent IAEA report which said Iran may be working to develop a nuclear-armed missile.

Iran denies it is trying to develop a nuclear weapon and says the
    accusations of Western countries are baseless.

Asked on how close Iran was to reaching nuclear capabilities, Petraeus said that "it is certainly a ways off, and we'll probably hear more on that from the International Atomic Energy Agency when it meets here in the, in the next week or so."

"There's no question that some of those activities have advanced during that time. There's also a new National Intelligence Estimate being developed by our intelligence community in the United States. We have over the course of the last year, of course, pursued the engagement track."

"The U.N. Security Council countries, of course, expressing their concern. Russia now even piling on with that," Petraeus said.

"We will have to see where that goes and whether that can, indeed, send the kind of signal to Iran about the very serious concerns that the countries in the region and, indeed, the entire world have about Iran's activities in the nuclear program and in its continued arming, funding, training, equipping and directing of proxy extremist elements that still carry out attacks," the U.S. general added.

When asked whether a single country, even if that country is the United States, stop Iran's nuclear ambitions, Petraeus said that the U.S. would "have to embark on the pressure track next," adding it was the job of combatant commanders to consider the what-ifs, to be prepared for contingency plans."

"I'm not saying this in a provocative way. I'm merely saying that we have responsibilities, the American people and our commander-in-chief and so forth expect us to think those through and to be prepared for the what-ifs. And we try not to be irresponsible in that regard," the central command chief said.

On Saturday French Prime Minister Francois Fillon said world powers would have to take new action against Iran in the next few weeks if Tehran continues to reject Western proposals on its disputed nuclear program.

Fillon said he was worried by a new report by the International Atomic Energy Agency (IAEA) this week which said

"We have read the new report (on Iran) by the IAEA...and it is very worrying," Fillon told a news conference in Damascus alongside his Syrian counterpart Naji al-Otari.

"We proposed dialogue to Iran for several months and for the moment all the propositions have been turned down," he said. "If the situation does not change, we have no other solution but to look into new measures in the coming weeks."

China has so far resisted imposing more sanctions.
    http://haaretz.com/hasen/spages/1151284.html
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jul 2005

Luisito D'Elia viaja al aniversario de la caida del Sha, y los medios ya lo estan matando.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jun 2005

War game shows how attacking Iran could backfire

WASHINGTON -- Here's a war game involving Iran, Israel and the U.S. that shows how unintended consequences can spin out of control:

With diplomacy failing and precious intelligence just received about two new secret Iranian nuclear facilities, Israel launches a pre-emptive strike against Tehran's nuclear complex. The strike is successful, wiping out six of Iran's key sites and setting back its suspected quest for a bomb by years.

But what happens next isn't pretty.

The U.S. president and his National Security Council try to keep the crisis from escalating. That sours U.S.-Israeli relations, already stressed by the fact that Israel didn't inform Washington in advance of the strike. The White House tries to open a channel for talks with Iran, but is rejected.

Instead, Iran attacks Israel, both directly and through its proxies in Lebanon and the Gaza Strip. It misinterprets U.S. actions as weakness and mines the Straits of Hormuz, the world's chief oil artery. That sparks a clash and a massive U.S. military reinforcement in the Persian Gulf.

This recent war game conducted at the Saban Center for Middle East Policy, part of the Washington-based Brookings Institution, a center-left think tank, appears to dampen hopes for a simple solution to Iran's real-world nuclear challenge.

The lesson is "once you start this, it's really hard to stop it," said Kenneth Pollack, a former White House and CIA official who oversaw the simulation.

...
    http://www.heraldonline.com/2010/02/...king-iran.html
    • Me gusta
    Me gusta

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 2631
    Seguí este Tema: Suscribite
Discusión cerrada
Ir a PrimeroPrimero 12345 ÚltimaÚltima