Rusia amenaza que usará armas nucleares.

Discusión cerrada
Ir a PrimeroPrimero 1234 ÚltimaÚltima
    Registración
    May 2000

Re: Rusia amenaza que usará armas nucleares.

Citar Mensaje original enviado por Starplatinum Ver Mensaje
    no era que USa habia ganado la guerra fria? oO
    En la guerra fría no participaban los chinos, ahora el balance es otro.
    • Me gusta
    Me gusta
    Still round the corner there may wait
    A new road or a secret gate
    And though I oft have passed them by
    A day will come at last when I
    Shall take the hidden paths that run
    West of the Moon, East of the Sun.

.py
    Soy de la Esquina Avatar de .py
    Registración
    Sep 2004

Citar Mensaje original enviado por TRQARG! Ver Mensaje
    Usa tiene lasers para interceptar misiles desde el espacio que carajo le van a pegar.

Con que le peguen el 5% de lo que le tiran adios centros urbanos de EEUU
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por G-Dogg @ Q Ver Mensaje
    Mirá si me va a acusar de ser de derecha el que posteaba fotos de wichis desnutridos y hoy festeja que Szpolski sea dueño de una señal mapuche!

.py
    Registración
    Sep 2004

Citar Mensaje original enviado por Siniestro Ver Mensaje
    En la guerra fría no participaban los chinos, ahora el balance es otro.
    Estuvieron metidos en Corea y Vietnam los chinos , esta bien que no eran 100% aliados de los rusos , de hecho casi se cagan a tiros varias veces , pero hasta la era de Nixon se llevaron para la mierda con EEUU.
    • Me gusta
    Me gusta
    Mirá si me va a acusar de ser de derecha el que posteaba fotos de wichis desnutridos y hoy festeja que Szpolski sea dueño de una señal mapuche!

CROTOCULTURA Avatar de Gerli
    Registración
    Dec 2002

China no se va a poner en contra de USA, toda su economia depende de los yankees
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jan 2010

Me causa gracia ver como demuestran lo nenes que son.
    Parecen pendejos amenazandose el uno al otro diciendo " si me atacan, ataco" "si me tiran una bomba yo tiro otra eh" cuando nadie dije "te voy a atacar"

Pareciera que quieren dar la imagen de fuertes cuando nadie quiere hacerles algun daño...

Yo la verdad no entiendo.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    May 2003

Citar Mensaje original enviado por NoSoyThom♥ Ver Mensaje
    Que opinan ?

Por mi parte opino que Rusia cada ves se esta haciendo mas fuerte,Actualmente es uno de los paises de Europa mas costosos y lujosos, el que mas millonarios/billonarios y trillonarios posee al dia de la fecha, y uno de los mas peligrosos al dia de hoy con respecto a sus mafias, que lo compran todo y estan en todos los negocios... Ayer vi un documental muy interesante sobre la mafia rusa, el gobierno y sus negocios de aproximadamente 1 hora y hoy vi esta noticia. y la verdad me llama la atencion...

En fin, que piensan ustedes?
    Podra tener todos los trillonarios que quieran , pero Rusia hoy en dia tiene menos IDH que la Argentina
    • Me gusta
    Me gusta
    Porque sabía, que la verdad desnuda, guarda oculta detrás de la corteza el hueso de cereza de una duda.

Im out Avatar de Theta Versor
    Registración
    Mar 2009
    Monserrat Capital Federal, Buenos Aires, Argentina

Citar Mensaje original enviado por Gerli Ver Mensaje
    China no se va a poner en contra de USA, toda su economia depende de los yankees
    El otro dia hubo una noticia de que los chinos dejaron de cooperar militarmente con USA porque esta le vendia armas secretamente a Taiwan. Asi que no se hasta que punto se podria sostener esa supuesta amistad.

Citar Mensaje original enviado por Enogeneb Ver Mensaje
    Me causa gracia ver como demuestran lo nenes que son.
    Parecen pendejos amenazandose el uno al otro diciendo " si me atacan, ataco" "si me tiran una bomba yo tiro otra eh" cuando nadie dije "te voy a atacar"

Pareciera que quieren dar la imagen de fuertes cuando nadie quiere hacerles algun daño...

Yo la verdad no entiendo.
    Rusia no le rompe las bolas a nadie , en cambio los yankees andan metiendo bases militares , escudos antimisiles en todos lados. Osea pone bases en donde quieras , pero no cerca de mi territorio , ni en puntos estrategicos que puedan perjudicarme.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Sir Auron Ver Mensaje
    Me imagino los operarios de la maquina de tapitas ganando como un ingeniero nuclear.
    Citar Mensaje original enviado por Wild Pampero Ver Mensaje
    Estar sobrio en un boliche y ver la gente bailar, es como ver a una manada de monos saltando en donde nada tiene sentido. Te clavas unos fernet y ya sos un mono mas cagandote de risa....

Philosophizing Avatar de Lunatic!
    Registración
    Sep 2004

Puro power-show.
    • Me gusta
    Me gusta
    A living being seeks above all to discharge its strength. Life itself is will to power, nothing else matters.-

Registración
    Dec 2007

Este orden mundial que favorecio a USA no va a ser eterno. En algun momento las cosas van a cambiar y no van a ser de forma diplomatica.En parte USA tiene muchos enemigos que ahora estan todos durmiendo y en silencio.
    • Me gusta
    Me gusta

.py
    Registración
    Sep 2004

Citar Mensaje original enviado por LibertiNe' Ver Mensaje
    El otro dia hubo una noticia de que los chinos dejaron de cooperar militarmente con USA porque esta le vendia armas secretamente a Taiwan. Asi que no se hasta que punto se podria sostener esa supuesta amistad.
    Estados unidos siempre banco a Taiwan, desde que el KMT escapo de China continental y de Mao. Le pusieron a su 7ma flota en el estrecho entre ambas para proteger a Taiwan.
    • Me gusta
    Me gusta

Bleh! Avatar de Cziczarkko/STPM
    Registración
    May 2005
    cocos city, cocos, Cocos (Keeling) Islands

Me parece que no se entendio mi sarcasmo

Citar Mensaje original enviado por LibertiNe' Ver Mensaje

Rusia no le rompe las bolas a nadie , en cambio los yankees andan metiendo bases militares , escudos antimisiles en todos lados. Osea pone bases en donde quieras , pero no cerca de mi territorio , ni en puntos estrategicos que puedan perjudicarme.
    como que no les rompen las bolas a nadie?

Y la guerra con Georgia en Osetia del Sur? y Chechenia? y Ukrania? y un largo etc eh
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jun 2005

Citar Mensaje original enviado por Gerli Ver Mensaje
    China threatens US sanctions over arms sale JOHN GARNAUT HERALD CORRESPONDENT
    February 3, 2010

GUANGZHOU: China will erect trade sanctions against Boeing and other large US companies unless the US Congress blocks the Obama administration's planned $US6.4 billion ($7.2 billion) weapons sales program to Taiwan, a senior defence strategist said.

Rear Admiral Yang Yi told the Herald yesterday China was prepared to hurt itself in order to teach the administration a lesson.

''We're waiting for the reaction from US Congress and if they don't have a U-turn then the follow-up of sanctions will come soon,'' said Admiral Yang, who previously co-wrote Chinese defence white papers while director of international strategic studies at the National Defence University.

''We are clear this action will harm ourselves but we don't care,'' he said. ''We are going to give a lesson to the US government that harming others will harm yourself. This will not only affect Boeing but all companies involved in this.''

The theme of teaching the US a lesson has emerged in China since it strengthened its economic and strategic standing after the global financial crisis. Last month China's climate change ambassador, Yu Qingtai, told the Herald that ''the key lesson'' developed countries should learn from his team's aggressive diplomacy at Copenhagen was that China could not be pushed around.

Yesterday China opened up yet another challenge to President Barack Obama warning that he would ''threaten trust and co-operation'' between the two countries if he met with the Dalai Lama.

On Friday the administration presented Congress with its first weapons sale package to Taiwan.

Chinese trade sanctions against companies involved in the sales could trigger counter-measures from the US under World Trade Organisation rules. Or it could cause US companies, perhaps including Boeing, to lobby the US Congress to dilute the Taiwan arms package - which would be a milestone in China's rising economic and diplomatic power.

Boeing, which plans to sell Harpoon Block anti-ship missiles to Taiwan, accounts for 53 per cent of the planes in China's current commercial fleet. The company estimates the Chinese market will be worth $US400 billion over the next two decades.

Analysts had previously speculated that China would sanction smaller companies that would not be so disruptive to China's economy.

Another exposed company is Sikorsky Aircraft, which plans to sell 60 helicopters to Taiwan, whose parent company has 16,000 employees in China selling elevators and air-conditioning systems. Admiral Yang told the Herald he was pleased the Chinese Government ''has adopted my idea'' of trade sanctions, which he first floated in the Global Times on January 5. He wrote that China should now ''dare'' to set the rules with the US.

''Businessmen are money-grubbers,'' he wrote. ''We have lots [of] cards in hand now. We should make sure economic losses they make from us are much higher than [profits] from arm sales to Taiwan.''

He said yesterday China was reacting more severely this year compared with previous, similar arms sales because the Obama administration had promised a more co-operative relationship. ''Bush always wanted to contain China. But Obama said he wanted to co-operate. We believed that and they betrayed us.''

The other factor that had changed was that ''cross-strait relations are now the best in 60 years''. China has made clear it is prepared to go to war to preserve its claim over Taiwan, although Admiral Yang said things would not get that far. China is simultaneously trying to woo the island's political and business leaders with economic opportunities and softer diplomacy.

http://www.smh.com.au/world/china-th...0202-nb28.html
    • Me gusta
    Me gusta
    We're flawed, because we want so much more...

Registración
    Dec 2007

C5N pone un cartel bien grande en pantalla "IRAN AMENAZA AL MUNDO" . Es por la creacion de 2 misiles. Eso quiere decir que Iran nos puede tirar un misil? Que bananeros son estos de C5N.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    May 2004

Citar Mensaje original enviado por Sir Auron Ver Mensaje
    Siempre que Rusia plantea el uso de su arsenal nuclear, busca transar en algun aspecto con los EE.UU y la OTAN.
    12345.

Además, no es que estén en la otra vereda precisamente...

Spoiler!  Russia allows transit for Afghanistan-bound U.S. troops  

by John J. Kruzel
    American Forces Press Service

7/7/2009 - WASHINGTON (AFNS) -- An agreement signed in Moscow July 6 permits the United States to transit troops and weapons across Russian territory en route to Afghanistan.

The pact, signed during President Barack Obama's visit to the Kremlin, permits 4,500 flights per year through Russian airspace, and saves the U.S. government $133 million annually in transportation costs while boosting logistical efficiency, according to a White House statement.

"This is a substantial contribution by Russia to our international effort, and it will save the United States time and resources in giving our troops the support that they need," President Obama said during a news conference with Russian President Dmitri Medvedev.

Following the meeting between the two presidents, President Obama told reporters that he and President Medvedev agreed on the need to combat the threat of violent extremism, particularly from al-Qaida. Access to Russian transit routes substantially increases the efficiency of efforts against violent extremism in Afghanistan, the White House statement said.

President Obama said Russia's participation and contributions to the effort in Afghanistan have the potential to be "extraordinarily important." More broadly, he said, the gesture indicates the degree in which Russian-U.S. cooperation could be applied to a host of other international issues.

Underscoring the two countries' mutual interests in Afghanistan, the president cited Moscow's concern about terrorism and the drug trade and their infiltration into Russia. President Obama also praised Russia's capabilities in training police and armies, a task that multinational forces are undertaking with Afghanistan's growing national security forces.

Speaking about the future of U.S.-Russian efforts in Afghanistan, President Obama expressed optimism that the U.S.-Russia Bilateral Presidential Commission agreement also signed July 6 represents a prelude to closer cooperation.

"Our hope is that as part of the broader presidential commission structure that we've put in place, that we're going to further discuss both the military efforts in Afghanistan, but also the development efforts and the diplomatic efforts, so that we can make progress," he said.

President Obama thanked the Russian government for agreeing to the transit arrangement that will "save U.S. troops both time and money.

"And it's, I think, a gesture that indicates the degree to which, in the future, Russian-U.S. cooperation can be extraordinarily important in solving a whole host of these very important international issues," he added.

Spoiler!  Russia, NATO resume military cooperation  
    20:5026/01/2010

Russian and NATO chiefs of staff met Tuesday in Brussels, resuming the work of the Russia-NATO Council frozen after a Russian-Georgian war in August 2008.

NATO foreign ministers resolved to restore full-fledged cooperation with Russia last March.

The two sides are discussing a military cooperation plan for the current year, including Russia's support for the U.S.-led military operation in Afghanistan, specifically military transit via Russian airspace, as well as joint anti-piracy and antiterrorism efforts.

NATO froze ties with Russia following a brief armed conflict with Georgia and the recognition by Moscow of Georgia's breakaway regions of Abkhazia and South Ossetia, but relations have improved in recent months.

NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen expressed hope in December that the alliance and Russia would establish a joint missile defense system by 2020. (por acá puede venir la mano, además Rusia ya ha ofrecido en el pasado formar parte del famoso escudo anti-misiles)

Addressing students at the Moscow State Institute/University of International Relations, Rasmussen said the joint shield would unite Russia and NATO politically and ensure nuclear security between them.

BRUSSELS, January 26 (RIA Novosti)

La OTAN y EE.UU, quieren a Rusia como aliado, no como enemigo. El mayor problema para la integración, es que al Oso no le gusta que lo boludeen, ni que se metan en sus asuntos, ni que cuestionen sus métodos ó sus políticas* para con sus vecinos díscolos (*que no son muy amistosas que digamos, dicho sea de paso).
    • Me gusta
    Me gusta
    ...dog eat dog, every day, on our fellow man we prey. Dog eat dog, to get by, hope you like my genocide...

Registración
    Oct 2008

Citar Mensaje original enviado por Nagel Ver Mensaje
    Con que le peguen el 5% de lo que le tiran adios centros urbanos de EEUU
    verdad, pero dudo mucho que rusia agarre y le tire 8500 bombas atomicas a usa, porque ponele que intercepte 8000 y 500 le peguen, las 8000 interceptadas en algun lado explotan y si explotan 8500 bombas atomicas se muere toda la vida en la tierra es mas podria llegar a sacar al planeta de orbita y no creo que rusia quiere autodestruirse para matar a los gringos
    • Me gusta
    Me gusta
    But my dreams they aren't as empty, As my concience seems to be
    I have hours only lonely
    My love is vengeance, that's never free

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 2637
    Seguí este Tema: Suscribite
Discusión cerrada
Ir a PrimeroPrimero 1234 ÚltimaÚltima