El paredon de Posse.

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  1. Avatar de Blue
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    Re: El paredon de Posse.

    No, porque el estado monopoliza la fuerza. Si vamos al caso, te planteo algo así:

    Yo te secuestro a vos, por lo que te privo de tu libertad. Luego vos me denuncías por haberte secuestrado 30 días. El estado me atrapa y me tira en una celda, privandome de mi libertad. ¿El estado debería ser privado de su libertad por haberme "secuestrado"? La idea de que haya una persona jurídica que juzgue las cosas es que no ocurra lo que vos decís.

    Si aplicamos la Ley del Talion, lo que evita que todos nos quedemos ciegos, es que justamente el estado se encarga de dejar ciego al que cego a otro.
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  2. Avatar de mOoOe
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    Re: El paredon de Posse.

    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    No, porque el estado monopoliza la fuerza. Si vamos al caso, te planteo algo así:

    Yo te secuestro a vos, por lo que te privo de tu libertad. Luego vos me denuncías por haberte secuestrado 30 días. El estado me atrapa y me tira en una celda, privandome de mi libertad. ¿El estado debería ser privado de su libertad por haberme "secuestrado"? La idea de que haya una persona jurídica que juzgue las cosas es que no ocurra lo que vos decís.

    Si aplicamos la Ley del Talion, lo que evita que todos nos quedemos ciegos, es que justamente el estado se encarga de dejar ciego al que cego a otro.
    El problema radica en que un secuestro es diferente a ser privado de la libertad. El secuestro es un delito, privación de la libertad se da en todos los aspectos de la vida. Con solo decir que un oficinista es privado de su libertad cumpliendo su trabajo.

    También estas observando el estar preso como una medida de castigo, pero no lo es, ya que se excluye a una persona de la sociedad por su peligrosidad y salvaguardar a los administrados.

    Y el juez no es una persona jurídica.
    SaluII
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  3. Avatar de Blue
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    Re: El paredon de Posse.

    Entiendo tu punto, pero el oficinista no es privado de su libertad, el trabajador puede no ir al trabajo o hacer lo que se le cante. Las consecuencias van a ser que lo rajen al carajo.

    El secuestro es un delito, sí, y cuando yo te secuestro y te amordazo a una silla te estoy privando de tu libertad, ya que no tenés métodos para irte cuando por ley tenés todo el derecho a hacerlo, ya que yo no soy quien para prohibirte tu libre circulación. Que el estar preso sea un castigo o no me da igual, estás perdiendo tu derecho a la libre circulación (es decir, pierdo una libertad que me ha sido otorgada). ¿Entonces el estado está violando la constitución? ¿Hay que juzgar al estado?

    Y si bien el juez no es una persona jurídica, está representando a una.
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  4. Avatar de mOoOe
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    Re: El paredon de Posse.

    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    Entiendo tu punto, pero el oficinista no es privado de su libertad, el trabajador puede no ir al trabajo o hacer lo que se le cante. Las consecuencias van a ser que lo rajen al carajo..
    Si lo amordazo en una silla, será secuestro porque es un delito. Vos no entendés la diferenciación de privación legitima e ilegitima de la libertad.
    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    El secuestro es un delito, sí, y cuando yo te secuestro y te amordazo a una silla te estoy privando de tu libertad, ya que no tenés métodos para irte cuando por ley tenés todo el derecho a hacerlo,
    No es necesario los métodos para privación legitima e ilegitima de la libertad. En algunos códigos militares, el abandonar una posición en ciertas circunstancias trae la pena de muerte y no estas amordazado, atado, etc.
    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    ya que yo no soy quien para prohibirte tu libre circulación.
    ¿he?
    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    Que el estar preso sea un castigo o no me da igual, estás perdiendo tu derecho a la libre circulación (es decir, pierdo una libertad que me ha sido otorgada). ¿Entonces el estado está violando la constitución? ¿Hay que juzgar al estado?
    No perdemos derechos, solo se limitan por la naturaleza de ciertos actos. El padre que castigó a su hijo porque no rezó (acto que poco tiene que ver con la ley); La sanción al empleado que abandono su puesto de trabajo; yo con relación a mi mujer para que no se cumpla abandono de hogar, el estado encerrando a una persona por su peligrosidad.
    Si no queres estas limitaciones, espera a cumplir 21 años, no seas empleado, no te cases y no cometas delitos.
    Citar Mensaje original enviado por Blue Ver Mensaje
    Y si bien el juez no es una persona jurídica, está representando a una.
    Legitimado.
    SaluII
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  5. Frazada de cactus,... Avatar de BelloAbril
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    Re: El paredon de Posse.

    No Blue, vos no podés entender mi ideología por que no conoces las cosas en que me baso, ni siquiera sabés bien en qué te basas vos.

    http://www.monografias.com/trabajos1...clasicos.shtml

    Tu problema es que estás convencido de tener la razón, sin tener nada que te respalde, y en tu ignorancia tratás de justificar cosas injustificables, para peor, estás convencido de qué 'cónoces'. De lo que dijiste un par de páginas atrás sobre el valor de las vidas a hablar del 'white pride' (a vos que te gusta usar el inglés sin motivo aparente) hay un sólo paso, y creo que ya lo ha dado el que salió a defenderte diciendo que los trabajos deberían asignarse por la herencia genética o una idiotez así.

    Spoiler!  
    Class struggle is the active expression of class conflict looked at from any kind of socialist perspective. Karl Marx and Friedrich Engels, leading ideologists of communism, wrote "The [written] history of all hitherto existing society is the history of class struggle".

    Marx's notion of class has nothing to do with social class in the sociological sense of upper, middle and lower classes (which are often defined in terms of quantitative income or wealth). Instead, in an age of capitalism, Marx describes an economic class. Membership of a class is defined by one's relationship to the means of production, i.e., one's position in the social structure that characterizes capitalism. Marx talks mainly about two classes that include the vast majority of the population, the proletariat and the bourgeoisie. Other classes such as the petty bourgeoisie share characteristics of both of these main classes.

    * Labour (the proletariat or workers) includes anyone who earns their livelihood by selling their labor power and being paid a wage or salary for their labor time. They have little choice but to work for capital, since they typically have no independent way to survive.
    * Capital (the bourgeoisie or capitalists) includes anyone who gets their income not from labor as much as from the surplus value they appropriate from the workers who create wealth. The income of the capitalists, therefore, is based on their exploitation of the workers (proletariat).

    What Marx points out is that members of each of the two main classes have interests in common. These class or collective interests are in conflict with those of the other class as a whole. This in turn leads to conflict between individual members of different classes.

    An example of this would be a factory producing a commodity, such as the manufacture of widgets (a standard imaginary commodity in economics books). Some of the money received from selling widgets will be spent on things like raw materials and machinery (constant capital) in order to build more widgets. Similarly, some money – variable capital – is spent on labor power. The capitalist would not be in business if not for the surplus value, i.e., the money received from selling the widgets beyond that spent on constant and variable capital. The amount of this surplus value – profits, interest, and rent – depends on how much labor workers do for the wages or salaries they are paid.

    This surplus value is higher to the extent that workers spend time at work beyond what they're paid for and to the extent that they exert effort beyond the cost of their labor-time. Thus the capitalist would like as much "free time" (unpaid labor during official lunch breaks, after official closing time, etc.) and as much worker effort as possible. On the other hand, the workers would like to be paid for every minute they work under the capitalist's authority and would like to avoid unnecessary and unpaid effort. They would also prefer higher wages and benefits (such as health insurance, defined-benefit pensions, etc.) and less of a dictatorial or paternalistic attitude from employers. Working conditions must be safe and healthy, rather than dangerous.

    Not all class struggle is violent or necessarily radical (as with strikes and lockouts). Class antagonism may instead be expressed as low worker morale, minor sabotage and pilferage, and individual workers' abuse of petty authority and hoarding of information. It may also be expressed on a larger scale by support for socialist or populist parties. On the employers' side, the use of union-busting legal firms and the lobbying for anti-union laws are forms of class struggle.

    Not all class struggle is a threat to capitalism, or even to the authority of an individual capitalist. A narrow struggle for higher wages by a small sector of the working-class (what is often called "economism") hardly threatens the status quo. In fact, by applying "craft union" tactics of excluding other workers from skilled trades, an economistic struggle may even weaken the working class as a whole by dividing it. Class struggle becomes more important in the historical process as it becomes more general, as industries are organized rather than crafts, as workers' class consciousness rises, and as they are organized as political parties. Marx referred to this as the progress of the proletariat from being a class "in itself" (a position in the social structure) to being one "for itself" (an active and conscious force that could change the world).

    Marx thought that this conflict was central to the social structure of capitalism and could not be abolished without replacing the system itself. Further, he argued that the objective conditions under capitalism would likely develop in a way that encouraged a proletariat organized collectively for its own goals to develop: the accumulation of surplus value as more means of production by the capitalists would allow them to become more and more powerful, encouraging overt class conflict. If this is not counteracted by increasing political and economic organization by workers, it would inevitably cause an extreme polarization of the classes, encouraging the revolution that would destroy capitalism itself.

    The revolution would lead to a socialist society in which the proletariat controlled the state, that is, "the dictatorship of the proletariat". The original meaning of this term was a workers' democracy, not a dictatorship in the modern sense of the word. For Marx, democracy under capitalism is a bourgeois dictatorship.

    Even after a revolution, the two classes would struggle, but eventually the struggle would recede and the classes dissolve. As class boundaries broke down, the state apparatus would wither away. According to Marx, the main task of any state apparatus is to uphold the power of the ruling class; but without any classes there would be no need for a state. That would lead to the classless, stateless communist society.
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