[Thread Oficial] Liga Nacional de Básquet / Argentinos en la NBA

Responder
  1. Avatar de stecco
    Registración
    Dec 2004
    Citar Mensaje original enviado por Dr.
    No podés ganar millones por temporada para tener un mísero porcentaje abajo del 50.
    Shaq y Duncan también son un desastre de libres y no se puede decir que sean jugadores mediocres. chicago no tiene pesimos tiradores de libres no creo que sea el problema esta temporada, si se da la lógica tendria que mejorar las ultimas actuaciones y avanzar un poco más en POffs
    • Me gusta
    Me gusta

2. Smash User Avatar de KnuckleS.
    Registración
    Nov 2005
    que pasa nada dicen nada del mundial ?

Argentina-Serbia y montenegro juegan a la 1hs
    • Me gusta
    Me gusta
    Wiiu ID: Knucklesito
    Battlenet: knucklesito#1374

3. Avatar de stecco
    Registración
    Dec 2004
    Che, comenzó la temporada y nadie tiene nada para aportar!!

Vi el miércoles el partidazo que jugo Oberto, esperemos que siga con este ritmo.
    • Me gusta
    Me gusta

4. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    acá dejo algo q sin duda es interesante para los q les interesa la NBA
    2007 NBA Free Agent List

ESPN.com has the complete list of free agents, along with players who have various contract provisions to guarantee all or part of their salary for next season.

Key: ETO = Early Termination Option, P = Player Option, T = Team Option

Atlanta Hawks

Restricted: Esteban Batista, Cedric Bozeman, Matt Freije, Royal Ivey

Unrestricted: None

Limited Salary Protection: None

Boston Celtics

Restricted: None

Unrestricted: Michael Olowokandi

Limited Salary Protection: Ryan Gomes, Leon Powe, Allan Ray

Charlotte Bobcats

Restricted: Alan Anderson, Ryan Hollins (T)

Unrestricted: Primoz Brezec (P), Matt Carroll, Jake Voskuhl (P), Gerald Wallace (P)

Limited Salary Protection: Brevin Knight

Chicago Bulls

Restricted: Martynas Andriuskevicius, Andre Barrett, Andres Nocioni, Mike Sweetney

Unrestricted: Malik Allen, P.J. Brown

Cleveland Cavaliers

Restricted: Dwayne Jones, Sasha Pavlovic, Anderson Varejao

Unrestricted: Ira Newble (P), Scot Pollard

Limited Salary Protection: David Wesley

Dallas Mavericks

Unrestricted: Austin Croshere, DeSagana Diop (T), Devean George (P), Jerry Stackhouse

Limited Salary Protection: Jose Juan Barea, Pops Mensah-Bonsu

Denver Nuggets

Unrestricted: Earl Boykins (P), Julius Hodge, DerMarr Johnson, Eduardo Najera (ETO), Jamal Sampson, Joe Smith

Detroit Pistons

Restricted: Will Blalock (T), Amir Johnson

Unrestricted: Chauncey Billups (ETO), Dale Davis, Ronald Dupree (P), Antonio McDyess (P), Flip Murray (P)

Golden State Warriors

Restricted: Zarko Cabarkapa, Mickael Pietrus, Anthony Roberson

Unrestricted: Matt Barnes, Keith McLeod

Limited Salary Protection: Monta Ellis

Houston Rockets

Restricted: Chuck Hayes

Unrestricted: Dikembe Mutombo, Scott Padgett, Bonzi Wells (P)

Limited Salary Protection: John Lucas, Bob Sura

Indiana Pacers

Restricted: Maceo Baston (P), Sarunas Jasikevicius (P), Rawle Marshall, Josh Powell

Unrestricted: None

Limited Salary Protection: Darrell Armstrong, Orien Greene

Los Angeles Clippers

Unrestricted: Yaroslav Korolev, Quinton Ross (T)

Limited Salary Protection: Paul Davis, Daniel Ewing, Zeljko Rebraca, James Singleton

Los Angeles Lakers

Unrestricted: Aaron McKie, Chris Mihm, Smush Parker, Luke Walton, Shammond Williams

Limited Salary Protection: Ronny Turiaf

Memphis Grizzlies

Restricted: Dahntay Jones, Tarance Kinsey (T), Lawrence Roberts

Unrestricted: Chucky Atkins, Eddie Jones, Jake Tsakalidis

Limited Salary Protection: Alexander Johnson

Miami Heat

Restricted: Earl Barron

Unrestricted: Michael Doleac (P), Jason Kapono, Gary Payton, James Posey

Limited Salary Protection: Robert Hite, Alonzo Mourning, Chris Quinn

Milwaukee Bucks

Restricted: Charlie Bell, Ersan Ilyasova, Chris McCray

Unrestricted: Steve Blake, Ruben Patterson, Brian Skinner (T), Mo Williams

Minnesota Timberwolves

Restricted: Bracey Wright

Unrestricted: Eddie Griffin (P)

Limited Salary Protection: Craig Smith

New Jersey Nets

Unrestricted: Vince Carter (ETO), Eddie House, Jeff McInnis, Mikki Moore

Limited Salary Protection: Cliff Robinson

New Orleans Hornets

Restricted: Brandon Bass

Unrestricted: Marc Jackson, Linton Johnson, Desmond Mason, Jannero Pargo (P)

New York Knicks

Unrestricted: Kelvin Cato, Malik Rose (ETO)

Orlando Magic

Restricted: Travis Diener, Darko Milicic

Unrestricted: Keyon Dooling (P), Pat Garrity (ETO), Grant Hill, Bo Outlaw

Limited Salary Protection: James Augustine

Philadelphia 76ers

Restricted: Ivan McFarlin, Shavlik Randolph (P), Steven Smith, Luis Williams (T)

Unrestricted: Alan Henderson, Kevin Ollie (P)

Limited Salary Protection: Bobby Jones

Phoenix Suns

Restricted: Pat Burke

Unrestricted: Jumaine Jones, Sean Marks, Jalen Rose, Kurt Thomas (P)

Portland Trail Blazers

Restricted: Stephen Graham, Travis Outlaw

Unrestricted: Jamaal Magloire, Ime Udoka

Sacramento Kings

Restricted: Ronnie Price

Unrestricted: Mike Bibby (ETO), Jason Hart, Vitaly Potapenko, Maurice Taylor, Corliss Williamson

San Antonio Spurs

Restricted: Fabricio Oberto (P)

Unrestricted: Matt Bonner, Michael Finley (P), Jacque Vaughn, Eric Williams

Limited Salary Protection: Bruce Bowen, Robert Horry, James White

Seattle SuperSonics

Restricted: Desmon Farmer, Andreas Glyniadakis

Unrestricted: Danny Fortson, Rashard Lewis (ETO), Mike Wilks

Toronto Raptors

Restricted: Uros Slokar, Pape Sow, P.J. Tucker (T)

Unrestricted: Darrick Martin, Morris Peterson

Utah Jazz

Restricted: Dee Brown, C.J. Miles, Roger Powell

Unrestricted: Rafael Araujo

Washington Wizards

Restricted: Andray Blatche, Jarvis Hayes, Donell Taylor

Unrestricted: Calvin Booth, James Lang, Roger Mason, Michael Ruffin, DeShawn Stevenson (P)

fuente: ESPN.com

moooooy interesante la verdad.. a detroit lo estan desarmando de a poco jeje
    saludos
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por SuprabondAddict Ver Mensaje
    de aca a 50 años, va a ser una materia importante de las escuelas, eso dalo por hecho..

empezando por programacion de la television y otros artefactos

sin ir mas lejos yo tengo una tele que tenes que ser jodido hacker para entenderla, tiene mas opciones que un windows server.

5. Make my day punk Avatar de Greenboy
    Registración
    Sep 2005
    Apenas recine me di cuenta que existia un thread de la NBA ebaaaaaaa bien ahi. Daria para jugar un partido ^^.

Cuando viaje a EEUU en febrero de este año pude ver un partido de la NBA me llevo me llevaron mis viejos el aprtido fue Orlando Magic vs Detroit Pistons estabaaaaa Delfino y Wallaceeee si quieren fotos que le saque a la cacnha pidan xD
    • Me gusta
    Me gusta
    功夫

"Never give up without the fight"

6. Avatar de Masterlio1984
    Registración
    Jan 2004
    zarpado partido del chapu...su mejor desde q esta en la nba.....31 puntos!!! y 13 rebotes....

q groso es este chabon!!!
    • Me gusta
    Me gusta
    "It's not who I am underneath, but what I do that defines me"

7. Avatar de ~NoztalgiK~
    Registración
    Oct 2003
    es un guerrero el colardo
    • Me gusta
    Me gusta
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
    ----------NoztalgiK----------
    ▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓

Bradley James Nowell February 22. 1968-May 25, 1996

8. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    primera bombita de la temporada:
    BAD ANSWER. IVERSON ON WAY OUT OF PHILLY
    THE Allen Iverson Period in Philadelphia is rapidly dragging to an undignified conclusion.

According to two agents whose clients play for the 76ers, Iverson went to team president Billy King this past Tuesday and demanded to be traded, something he professed repeatedly over the years he'd never do.

According to two general managers King contacted yesterday, the 76ers are aggressively attempting to accommodate their forlorn franchise player, whose prohibitive salary (currently $17.1 million with $19M and $20.8M remaining) makes him a difficult sell despite a 31-point average - at least if the Sixers hope to harvest relatively equal value.

At the same time, emphasized one of those GMs: "A.I. is not the only player Billy is looking to move. His second breath is about Chris Webber." And that's not where the conversation stops.

Everybody is gladly available. Andre Iguodala or Sam Dalembert may have to be surrendered in order to move Webber ($20.7M/22.3M next season) or A.I. "But the big push is on to deal Iverson."

That's not solely because he wants out, but because his attitude leaves management no other option. If he were going along with the program, the 76ers would hide and wait for the right opening.

The night after filing for divorce, Iverson essentially put his effort on cruise control in Chicago as the Bulls exterminated the 76ers, 121-94, vaulting to a 39-16 first-quarter spread and winning the subsequent three.

Imagine how competitive it would've been had the Sixers not held a team meeting that afternoon.

A convulsive back was cited as the explanation for Iverson's 25-point (7-17) seven-assist, seven-turnover, defensively-felonious performance. Don't be foolish enough to fall for it. Or Maurice Cheeks' counterfeit contention the 76ers' spirit is "still there," players "still are trying" and "no one has given up."

Iverson, indeed, gave up. "If you know your leader doesn't care, how are we supposed to play with the guy?" steamed a teammate to his agent.

According to the same agent, Iverson told King he likes Cheeks as a person "but not as a coach." In other words, "either he goes or I go."

Despite numerous people in Philadelphia and Portland (where Cheeks coached for three seasons and 55 games) believing Maurice is overmatched on the sidelines, he has the full support of Chairman Ed Snider and King.

As yet another GM points out: "The [76ers] didn't make the playoffs last year and didn't do anything of consequence during the offseason to improve. Regardless of what you may think of Cheeks' coaching acumen, how can be his fault?"

Iverson may not blame Cheeks for the 76ers' worst record in the Atlantic Division, but there's no question they've got differences that aren't going away. One of them pertains to Iverson's lack of attention to detail, lack of respect for authority and unwillingness to practice hard.

Following a conflict at workout last week, Iverson stormed out of the building. That evening he failed to show for a mandatory team function for corporate sponsors and prime season ticket holders.

The announced reason was "after-effects of dental surgery." One of the aforementioned agents contends Iverson told teammates earlier in the day he planned to blow off the event and was simply going to take the fine. For whatever it's worth, Iverson apologized to everyone he stiffed.

Last but certainly not least, it's time to try to figure out Iverson's destination. That is, if it's humanely possible to re-route him. I have to believe there are plenty of teams that would take the plunge because they're desperate for help in the stands, as well as the standings . . . as long as the cost isn't excessive. All it takes is one.

Eliminate the Knicks from the git-go; there's not a chowder clam's chance of the 76ers taking Stephon Marbury or Steve Francis off Isiah Thomas' Dead Sea payroll.

Why wouldn't the staggering Celtics still be interested? The 76ers can do a lot worse than accept several of their young players along with, say, chronically injured Theo Ratliff, who would be allowed to retire gracefully.

The Hawks, too, possess a surplus of young talent at several positions, though the startling play of Tyronn Lue is packing them in (four sellouts in eight home games) so far.

Denver's George Karl expressed interest at one point last season. Andre Miller, Linas Kleiza and Joe Smith might pique the 76ers' interest.

Or how great would it be to see Iverson and Kevin Garnett paired in Minnesota, giving them the opportunity to win their first championship in concert. That way the 76ers could acquire Randy Foye, the object of their affections last June (in Celtics trade talk) and maybe Mike James. That way Minnesota could dump a particularly burdensome contract or two, either Marko Jaric or Troy Hudson.

The Pacers, too, are looking to do something big, reveals a league source. Larry Bird is unhappy with his team's chemistry, meaning Stephen Jackson and Jamaal Tinsley aren't fitting into Rick Carlisle's system. Another $4M-to-$5M piece would have to be included.
    fuente: nypost.com
    .
    ----- Siguiente Post ------
    .
    y bueno aca la potencial bombita de los proximos años:
    Time for Bulls to get Garnett

Kevin Garnett is not happy these days, but not for the reason you might think. Instead of being distraught about being stuck with a franchise with little hope of making the playoffs this season or contending for a championship any time in the near future, the Minnesota Timberwolves forward blew up at reporters recently because a few had the audacity to speculate that he can't be happy with his present situation.

''I've never said I [was] unhappy,'' Garnett said after a home victory a few days ago against the New Jersey Nets. ''I don't know where y'all get that [expletive] from. None of y'all have asked me that.''

Although I generally agree that reporters shouldn't assume what someone is thinking without talking with him, I can't fault the Minnesota media for jumping to the conclusion that Garnett must be frustrated.

He'd have to be on lithium to be happy with the current state of the Timberwolves.

In his 12th NBA season, Garnett has amassed enormous fame and fortune. He has been one of the best players in the league for nearly a decade and has earned more money than he could ever spend.

What he doesn't have is a resume of playoff success. The Timberwolves have qualified for the playoffs eight times with Garnett but have advanced beyond the first round only once. And they haven't even made the playoffs the last two seasons.

When the 2007 playoffs kick off in late April, he probably will be on the outside looking in again. Garnett is doing his part, averaging 21.3 points and 11.9 rebounds, but there's just not enough talent surrounding him to make a playoff push in the tough Western Conference.

At 30, Garnett should be focused on winning a championship, not worrying about finding a way to sneak into the playoffs. He deserves better, but whatever you do, don't express your sympathy to him.

''People feel sorry for me?'' he said. ''I don't go out and scout players. I don't do any of the front-office stuff. This thing's bigger than Kevin Garnett. I'm a piece, but ... I don't want nobody to feel sorry for me. I bust my [butt] to come in and be consistent every year.

''If you want to feel sorry for somebody, feel sorry for the people who put the team together and haven't put me in a position to be in those situations. Don't feel sorry for me.''

I just don't get Garnett's displaced anger. It should be directed at Kevin McHale, the Timberwolves' vice president of basketball operations, instead of the media. McHale's moves -- and non-moves -- are the reason the Timberwolves are stuck in a cycle of mediocrity.

Garnett might not want to hear this, but it's in everyone's best interests that he leave Minnesota. He can't win with the current roster, and McHale can't retool or rebuild as long as he's saddled with Garnett's $20 million salary.

If both sides come to their senses and face reality, McHale's first call should be to Bulls operations chief John Paxson. The Bulls are one of the few teams -- if not the only team -- that has the assets necessary to make the deal attractive from the Timberwolves' perspective.

There's no telling what it will take to get a deal done, but here's one proposal that might work: Andres Nocioni, Tyrus Thomas, P.J. Brown, Michael Sweetney and the Bulls' first-round selection next June.

Although the Bulls would give up a ton of talent, the addition of Garnett would make them the immediate favorites to win the Eastern Conference. With Garnett, Ben Wallace, Luol Deng, Kirk Hinrich, Ben Gordon, Chris Duhon and Thabo Sefolosha getting most of the playing time, the Bulls would be tough to beat.

The Timberwolves also would benefit greatly. Nocioni and Thomas could be a solid forward tandem for years, Brown and Sweetney would provide more than $11 million in expiring contracts and the draft choice -- the Bulls have the right to swap picks with the New York Knicks -- should be a lottery pick.

There has been talk that Garnett will opt out of his contract in the summer of 2008 and sign with the Los Angeles Lakers. But if he wants out before then, the Bulls might be a more realistic destination.

The former Farragut star will be in town Saturday, when the Bulls host the Timberwolves at the United Center, but I doubt I'll mention the trade to him. Right now, he's just not receptive to the idea.

''There isn't any guarantee that you're going to win if you go to a new team,'' he said.

There are no guarantees in life. But there's a big difference between having a chance and having no chance.
    fuente: chicago sun-times

espero q nocioni se apiole y no acepte ir alla (aunq mucho no depende de el no )
    saludos
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por mauro- : 08-12-06 el 02:16 PM Motivo: Mezclado automatico de Posts
    de aca a 50 años, va a ser una materia importante de las escuelas, eso dalo por hecho..

sin ir mas lejos yo tengo una tele que tenes que ser jodido hacker para entenderla, tiene mas opciones que un windows server.

9. Lucid Dream Avatar de MiKe
    Registración
    Jul 2002
    Sep... van a tradear a Iverson
    La verdad estoy triste... hace años que vengo siguiendo a los Sixers solo por el y ahora lo cambian cagandose en todo lo que hizo por ese equipo y bancandose a todos los muertos que le llevaron. En fin, ojala que vaya a algun equipo bueno y consiga su merecido anillo... Dallas es el unico de los "buenos" que parece interesado... el resto son todos equipos medio pelo.

Gracias por todo Ivy, va a ser dificil verte con otro uniforme

• Me gusta
    Me gusta
    You're always sure, you're always right
    You see it all in black and white
    You never listen, to anyone
    Because you're young

10. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    re q lo cambian xq el chabon pidio ser cambiado a otro equipo
    • Me gusta
    Me gusta

11. Avatar de Perezoso
    Registración
    May 2001
    Garnett dijo que quiere a Iverson en Minnesota. No amenazó con hacer nada si el dueño se resiste, pero es bastante obvio que es la última oportunidad de Minnesota antes de KG exija su propia transferencia.

La paradoja es que todo depende de Glenn Taylor, el dueño de los Timberwolves. Mientras no se defina esa situación, nadie va a querer hacer negocios por Iverson arriesgando quedarse sin piezas para ofrecer en una potencial oferta por Garnett. No hay mucha demanda que digamos por Iverson. Todos están detrás de Garnett.

Si Glenn Taylor hace la lógica y accede al pedido de KG, los dos jugadores salen del mercado y ahí termina el show. Si no, ambos van a estar en oferta y el futuro de Iverson probablemente no se resuelva hasta después de ver que pasa con KG.
    • Me gusta
    Me gusta

12. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    Deal is all that matters now

Here's what we know: Allen Iverson is gone.

Here's what we care about: Whatever the 76ers will get for him.

Here's what we'll hear: "It's his fault! It's their fault!" Coming from both sides.

Perhaps we'll care in the days and weeks to come.

Today, the primary concern should be preventing Iverson from becoming Charles Barkley, Part II, making sure the Sixers don't let go of their latest mercurial star for a bag of cheap beans thrown in the trash after Thanksgiving.

As Iverson's departure from Philadelphia appears imminent, there will be plenty of time to dissect this franchise.

We'll all ponder one day what life would be like for the Sixers right now if they had traded Iverson years ago when former coach Larry Brown insisted it was best for the franchise. We'll wonder what would have become of the coaching careers of Randy Ayers, Chris Ford, Jim O'Brien or even Mo Cheeks if they were faced with the challenge of coaching someone else instead of Iverson.

Questionable decisions by Billy King, the Sixers' president and general manager, will come into focus, as will those of team chairman Ed Snider, who some - not me, though - believe should fire himself. But none of that matters now.

What matters is that at least nine teams from the Eastern Conference called the Sixers yesterday. What matters is that Dallas, Chicago and the Clippers have potential deals the Sixers should want.

King's imagination can capitalize on potential deals with Minnesota, Boston, Denver, Sacramento or Golden State if any of those teams are willing to play ball. His knack for politics may even position him to pull off a heist with Chicago or Dallas. Perhaps the biggest plus of all is that King and the Sixers are no longer concerned with the 6-foot guard out of Georgetown who said, "As hard as it may be to admit, a change may be the best thing for everyone."

Said one Sixers source: "There was a time when Billy [King] cared about sending Iverson to a contender, just out of gratitude for all he's meant to this franchise. That time has passed. He ain't thinking about A.I. anymore. At least not on that level."

With that in mind, knowing the Sixers are in search of youth and fiscally sensible contracts, here's the lowdown:

Bulls: Chicago could send the expiring contracts of forwards P.J. Brown and Michael Sweetney, with guard Ben Gordon and a first-round pick to Philly for Iverson. Their brass will meet today but appear unlikely to make such a move.

Dallas: The Mavs could send the expiring contracts of Jerry Stackhouse and Austin Croshere, along with point guard Devin Harris. Problem? Owner Mark Cuban loves Harris and doesn't want any debate as to whether it will be Dirk Nowitzki's team.

Boston: Coach Doc Rivers is willing to surrender anyone other than Paul Pierce for Iverson. That includes Gerald Green, Sebastian Telfair and forward Al Jefferson, if necessary. But Danny Ainge is running the show, and it's unclear what he'll be willing to do. Plus, Wally Szczerbiak or Theo Ratliff would have to come to Philly in order to make a deal work.

Golden State: Mike Dunleavy Jr., Troy Murphy or Jason Richardson would have to come to Philly to make a deal happen, but the Sixers would love to get their hands on Monta Ellis. The Warriors say they're not about to part with Ellis, but everyone talks that nonsense before a deal gets done.

Timberwolves: They barely have anyone the Sixers want, outside of Villanova product Randy Foye. Minnesota swears it's not about to let him go. We'll see.

Clippers:The Sixers shouldn't even talk to them unless they're willing to part with Corey Maggette and Shaun Livingston, which they are not willing to do.

Grizzlies: Eddie Jones' expiring contract is about the only asset the Grizzlies have to offer. Mike Fratello's toupee will fall off trying to coach Iverson.

Kings: Mike Bibby is owed $28 million over the final two years of his contract, but rumors have swirled he could opt out. Plus, Ron Artest loves Iverson. A long shot, of course, but you never know with the Kings' owners, the Maloof brothers.

Of course, there is always the possibility of multi-team deals, or a remote possibility that Iverson could be bought out of his contract. But that's venturing into the absurd, especially for a franchise with a few employees holding on by the skin of their teeth.

In time, we'll know where Iverson's going and what the Sixers have gotten for him.

Save the hostility for then. Not now.
    fuente: philly.com

de todas las posibilidades q se nombra ahi, la q menos veo 'mas mejor' seria la de chicago.... primero xq obviamente pasaria a ser el equipo de iverson, y si hay algo q esta bueno de ahi es q nadie es el lider o algo asi, ni siquiera con la llegada de big ben. ademas de q se reparten el juego bastante bien entre todos los jugadores (más alla de q venga gordon y tire 15mil veces ) y da chance de q todos tengan sus tiros (con lo q nadie se puede quejar q no juega no tira no nada), y con la llegada de ai seria iverson:30 tiros por juego y los demas 15 todos juntos

ahora una onda 'de frente' de olé sobre este tema (daily dime)
    SPECIAL WEEKEND EDITION: Iverson, new ball both gone?

It's been a rather newsy weekend already, thanks to Mr. Iverson, but here's more of what I'm hearing:

Minnesota's Kevin Garnett isn't the only All-Star out there saying, "Bring it on, I love The Answer."

Boston's Paul Pierce, sources say, still wants Iverson as a teammate and remains hopeful that his team has a shot. Danny Ainge, meanwhile, is said to be a longtime Iverson fan, with AI apparently possessing the Michael Jordan brain type and with the Celts' personnel boss known to be a big believer in brain-typing.

The problems? Although it's not exactly dealing from a position of great strength or leverage, Philadelphia has a natural desire to send Iverson to the Western Conference and certainly keep him away from a longstanding divisional rival. Even in June, Boston needed to find a third team to take on Wally Szczerbiak to have a real shot.

Early indications are that Iverson, unlike Ron Artest a year ago, faces zero danger of getting hit with a $10,000 fine for demanding a trade.

The distinction?

Artest issued his trade demand on Dec. 10, 2005, in the Indianapolis Star, prompting the league to fine him for "making public statements detrimental to the NBA."

Iverson's desire to be traded was first revealed in Friday's New York Post by veteran NBA writer Peter Vecsey, but not through quotes from AI. The Sixers were actually the first source of first-hand public confirmation of Iverson's request, which came from club chairman Ed Snider.

One more Artest comparison: The Sixers have the option to keep Iverson on the inactive list, with pay, while they try to make this trade happen.

The inactive list made its NBA debut last season and enabled Indiana to sequester Artest from the team without suspending him.

It figures that Philly is considering a similar approach, judging by Snider's admission that Iverson has "probably" played his last game in a Sixer uniform.

One Eastern Conference executive points out another potential obstacle in any Iverson trade. The Sixers are already carrying a league-maximum 15 players on their roster. That would suggest they'll have to make more than a couple cuts if they're forced to take back three or four players to match Iverson's $17.2 million salary.

Iverson, incidentally, has two seasons left on his contract after this one, at just over $19 million and $20.8 million. But he does have the option, like Garnett, of bypassing his final season to become a free agent in the summer of 2008.

Don't forget the other trade front: New ball for leather ball.

In the latest strong signal that commissioner David Stern is seriously considering a ball swap just three months into the new microfiber composite ball's first season, league sources tell ESPN.com that all 30 teams were due to received calls by Friday from Stern staffers. NBA officials want to know how many leather balls each team has in storage from last season, in case the decision to switch comes quickly.

Teams were allotted 75 new synthetic basketballs at the start of the season, but Stern has acknowledged that the cuts various players are suffering while handling the microfiber version could force him to make a surprising in-season recall of the old ball . . . which might include emergency orders with Spalding for teams that have little or nothing left from last season's leather shipment.
    fuente: espn.com

sobre lo q comentas perezoso, no veo muchos equipos q puedan darle a minnesota lo q quieren si largan a garnett... de entrada van a querer jugadores jovenes y q produscan inmediatamente y jueguen a algo. a kg le quedan dos años q suman 46M de dolares y x regla al momento de cambiar se tienen q equiparar los salarios de los jugadores en un 125% (creo q era asi :S) y como cobra 22M la prox temporada los equipos van a tener q meter alguna fichita importante para poder llegar a esa cantidad (lo mismo q le pasa a los sixers con webber - U$S 22.3M prox temp) de plata

saludos
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por mauro- : 11-12-06 el 02:10 PM

13. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    2007 NBA All-Star GAME
    2007 All-Star Balloting: First Returns
    Yao Ming of the Houston Rockets and Kobe Bryant of the Los Angeles Lakers lead the Western Conference, while LeBron James of the Cleveland Cavaliers and Allen Iverson of the Philadelphia 76ers lead the Eastern Conference in votes received after the first returns of 2007 NBA All-Star Balloting presented by T-Mobile.

Through the 2007 NBA All-Star Balloting program, NBA fans from around the globe are responsible for voting in the starters for the 56th NBA All-Star Game, which will be played in Las Vegas on Sunday, Feb. 18. The game will air live on TNT, ESPN Radio and in more than 200 countries and territories worldwide.

Yao leads all players with 836,392 votes. The Minnesota Timberwolves’ Kevin Garnett leads all Western Conference forwards with 453,536 votes, followed by San Antonio’s Tim Duncan (423,228). Bryant (720,375) and the Houston Rockets’ Tracy McGrady (668,130) lead all Western Conference guards.

James leads all Eastern Conference players with 808,570 votes, followed by Iverson (595,200). The Toronto Raptors’ Chris Bosh (304,624) is second to James among Eastern Conference forwards. Miami’s Shaquille O’Neal leads all Eastern Conference centers with 522,815 votes, followed by the Orlando Magic’s Dwight Howard (415,708).

Fans have the opportunity to vote at all NBA arenas, in 20 languages on NBA.com, on AOL.com/nba, at 1,250 T-Mobile-owned retail locations and at t-zones using T-Mobile service or wap.nba.com for any wireless carrier. Fans will be able to vote at several locations in Las Vegas, the host city of NBA All-Star 2007, including the Las Vegas Convention Center, Fremont Street and the Thomas & Mack Center. For the first time, 13 NBA team arenas will also carry a Spanish-language version of the ballot.

The leaders of both the Eastern and Western Conference players for the first returns of the 2007 NBA All-Star voting program are attached:

2007 NBA ALL-STAR BALLOTING

EASTERN CONFERENCE

Forwards: LeBron James (Cleveland) 808,570; Chris Bosh (Toronto) 304,624; Jermaine O’Neal (Indiana) 258,139, Paul Pierce (Boston) 187,138; Grant Hill (Orlando) 168,695; Rasheed Wallace (Detroit) 144,228; Andre Iguodala (Philadelphia) 136, 785; Emeka Okafor (Charlotte) 98,502; Tayshaun Prince (Detroit) 93,514; Chris Webber (Philadelphia) 88,066.

Guards: Allen Iverson (Philadelphia) 595,200; Dwyane Wade (Miami) 586,679; Vince Carter (New Jersey) 433,363; Gilbert Arenas (Washington) 225,923; Jason Kidd (New Jersey) 190,385; Chauncey Billups (Detroit) 109,687; Stephon Marbury (New York) 107,219; Michael Redd (Milwaukee) 97,394; Joe Johnson (Atlanta) 78,680; Steve Francis (New York) 76,210.

Centers: Shaquille O'Neal (Miami) 522,815; Dwight Howard (Orlando) 415,708; Ben Wallace (Chicago) 216,443; Alonzo Mourning (Miami) 65,255; Andrew Bogut (Milwaukee) 46,178; Zaza Pachulia (Atlanta) 39,921; Zydrunas Ilgauskas (Cleveland) 38,590; Nenad Krstic (New Jersey) 33,459; Samuel Dalembert (Philadelphia) 30,744; Nazr Mohammed (Detroit) 30,078.

WESTERN CONFERENCE

Forwards: Kevin Garnett (Minnesota) 453,536; Tim Duncan (San Antonio) 423,228; Dirk Nowitzki (Dallas) 405,613; Carmelo Anthony (Denver) 364,419; Shane Battier (Houston) 265,340; Lamar Odom(L.A. Lakers) 155,289; Shawn Marion (Phoenix) 130,710; Josh Howard (Dallas) 118,399; Carlos Boozer (Utah) 113,289; Pau Gasol (Memphis) 100,192.

Guards: Kobe Bryant (L.A. Lakers) 720,375; Tracy McGrady (Houston) 668,130; Steve Nash (Phoenix) 432,083; Chris Paul (New Orleans/OKC) 156,801; Jason Terry (Dallas) 126,648; Manu Ginobili (San Antonio) 125,076; Tony Parker (San Antonio) 118,417; Ray Allen (Seattle) 111,841; Jerry Stackhouse (Dallas) 104,308; Baron Davis (Golden State) 93,777.

Centers: Yao Ming (Houston) 836,392; Amaré Stoudemire (Phoenix) 281,051; Erick Dampier (Dallas) 118,557; Mehmet Okur (Utah) 102,760; Marcus Camby (Denver) 64,082; Brad Miller (Sacramento) 33,376; Francisco Elson (San Antonio) 33,161; Chris Kaman (L.A. Clippers) 32,151; Chris Mihm (L.A. Lakers) 31,883; Tyson Chandler (New Orleans/OKC) 25,504.
    fuente: NBA.com

vamos chicas no paren de votar al manu! (http://www.nba.com/allstar2007/asb/esp/ballot.html)

creo q no quedan mas dudas q apartir de ahora yao y lbj van a ser los mas votados por un laaaaaargo tiempo
    saludos
    • Me gusta
    Me gusta

14. Avatar de mauro-
    Registración
    Oct 2003
    Kobe drops 53 points in Lakers' double-overtime win

mira vos eh.. para todos los q hablaban q desde su cirugia no iba a ser el mismo
    • Me gusta
    Me gusta

15. Avatar de VerDioS
    Registración
    Feb 2004
    Citar Mensaje original enviado por MiKe
    Sep... van a tradear a Iverson
    La verdad estoy triste... hace años que vengo siguiendo a los Sixers solo por el y ahora lo cambian cagandose en todo lo que hizo por ese equipo y bancandose a todos los muertos que le llevaron. En fin, ojala que vaya a algun equipo bueno y consiga su merecido anillo... Dallas es el unico de los "buenos" que parece interesado... el resto son todos equipos medio pelo.

Gracias por todo Ivy, va a ser dificil verte con otro uniforme

Haber 1 jugador solo no te va a dar lo mismo q un team armado.. dallas no lo quiere. los equipos interesados son: Denver, Minesota, Bobcats, boston y creo q otro mas. Pero es al dope llevar a un jugador que juega solo, esta bien te hace 40 puntos pero tu equipo pierde, esos tipos de jugadores no sirven, solamente mira a kobe, desde q se fue shaq tumbo que cambiar su juego ahora mueve mucho mas la bocha q antes,

Un equipo lo hacen 5 no 1 solo
    • Me gusta
    Me gusta
    Aok Clan Dominante de Hc

I don't trust anybody And nobody trust me

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 314307
    Seguí este Tema: Suscribite
Responder