[TODO] Dragon Ball

Responder
  1. Somos lo que hacem... Avatar de -M@rtIn-
    Registración
    Dec 2009
    Constitucion, Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina

re: [TODO] Dragon Ball

Ya veo que por una vuelta de rosca resusitan a broly y OOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMFFFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGG
    • Me gusta
    Me gusta

2. Avatar de cancerberos_63
    Registración
    Oct 2009

Citar Mensaje original enviado por Mrtn Ver Mensaje
    Pero no es muy tonto que haga revivir a alguien y haya desesperación? Si el puede ir al infierno y esas cosas sin problemas. No lo entiendo desde ese punto de vista.

Galaxy S3 + Tapa 4.
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Eber. Ver Mensaje
    Es la cancerberisacion de facepalm, ya no podemos vivir libres de spoilers.

3. Avatar de _Nawi_
    Registración
    Mar 2004

Lo que hay que ver es si revivir o resucitar pueden tener varias interpretaciones . ¿La traduccion del japonés es 100% confiable?, ¿o puede haber algún juego de palabras que admita algo como "resucitar o revivir la personalidad de Goku antes de que se golpeara"?

Lo que me pareció interesante son un par de cosas que tiraron unos chabones

1)Shenron no puede revivir a personas que murieron hace mas de 1 año. Si se trata de revivir a alguien debería ser alguien que murio hace poco, tal vez algun dios que los otros dioses mataron y un mulo fue a buscar las esferas para revivirlo luego de enterarse de su existencia a partir de la pelea contra Bills

2)¿Por que es un deseo en lugar de 3? Suponiendo que la pregunta de Goku de BoG cuente como 1 deberian quedar 2. ¿En el medio alguien pidio algo? ¿Se tratará de otro universo/tiempo? ¿Quedará 1 porque también cuentan cuando Pilaf la cago y rejuvenecio a los 3?

Enviado desde mi Sony Xperia ZL (C6502) mediante Tapatalk 4
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por _Nawi_ : 25-07-14 el 03:49 AM

4. SuperSaiyajin Avatar de RockmanX37
    Registración
    Jul 2008

Muy bueno el trailer con sub, por fin.
    Ahora, en base a eso, podríamos considerar la posibilidad de que sea un Dios de hace milenios super over, o algo así.
    Pero tenemos una traba, Shenron mismo, pero quitandola podría ser!
    Eso pensando en alguien muy poderoso, pero recordemos que en el Infierno hay varios fuertes, y otros no tanto.
    Allá también hay Saiyajins. Pero el más temible, Kid Buu, lo veo como otra posibilidad, Kid Buu sería una amenaza enorme sabiendo que le tuvieron que hacer un ultra Genkidama para desintegrarlo por completo y con ayuda del Universo entero. Las posibilidades son muchisimas si te ponés a pensar en personajes, el tema es que los más overs murieron hace mucho.

Citar Mensaje original enviado por _Nawi_ Ver Mensaje
    Lo que hay que ver es si revivir o resucitar pueden tener varias interpretaciones . ¿La traduccion del japonés es 100% confiable?, ¿o puede haber algún juego de palabras que admita algo como "resucitar o revivir la personalidad de Goku antes de que se golpeara"?
    Respecto a la traducción ya lo hizo gente de Kanzen que para mi es muy confiable.
    De hecho ya hicieron una artículo.

Most notably, after Shenlong provides his usual spiel about granting a single wish, the video contains a new quote in text:

Adjusted text from the initial V-Jump reveal is also included:

The as-of-yet untitled film will debut in Japan during “Golden Week” next year. Original manga author Akira Toriyama is heavily involved with the script and character designs, while series veteran Tadayoshi Yamamuro will also serve as director.
    http://www.kanzenshuu.com/2014/07/24...pdated-teaser/

Lo que me pareció interesante son un par de cosas que tiraron unos chabones

1)Shenron no puede revivir a personas que murieron hace mas de 1 año. Si se trata de revivir a alguien debería ser alguien que murio hace poco, tal vez algun dios que los otros dioses mataron y un mulo fue a buscar las esferas para revivirlo luego de enterarse de su existencia a partir de la pelea contra Bills
    En eso pensaba, no puede revivir a alguien viejo según esa limitación, pero y si le quitan esa restricción? A traer a gente de milenios atrás!! xD Pienso lo mismo, puede ser alguien que ha muerto recientemente, un Dios de otro universo. Pero...Shenron no puede cumplir deseos de alguien que esté tan lejos, creería, por lógica nomás.

2)¿Por que es un deseo en lugar de 3? Suponiendo que la pregunta de Goku de BoG cuente como 1 deberian quedar 2. ¿En el medio alguien pidio algo? ¿Se tratará de otro universo/tiempo? ¿Quedará 1 porque también cuentan cuando Pilaf la cago y rejuvenecio a los 3?
    Es cierto, me puse a mirar y a buscar y no se dice en ningun lado cuantos deseos cumple Shenron en DBZ Battle of Gods, sí se dijo que Pilaf usó uno, pero eso fué tiempo antes, puede haber usado los otros dos para cualquier gilada la verdad. Pero lo que llama la atención es Shenron no les dice Cual es su otro deseo?, ni siquiera el segundo o sea. Aunque a lo mejor tenga que ver con Beerus, o ese deseo de contarles la historia del Super Saiyan God, les costó tres juntos. Habría que ver si según la magnitud de un deseo que requiera mucho poder, te cuenta los otros dos. Para mi Shenron debería seguir cumpliendo los tres, no tiene sentido que cumpla uno solo como en comienzo de la historia, si venía cumpliendo tres. Pero bueno, creo que en el historial de peliculas, curiosamente siempre cumplió uno solo, incluso después de tener el upgrade de Dende.

PD. Es increíble como especulan con Broly en otros sitios, mismo con personajes de Multiverse, Saiyajins, Frieza, o ya más para el canon, con Bardock. Que intriga lrpm.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por RockmanX37 : 25-07-14 el 05:33 AM
    Cpuz

Powered by. Myseedbox.net

A Diamond lasts 4Ever.

5. Avatar de Mrtn
    Registración
    Dec 2008

Broly seria la gloria misma, es muuuy zarpado.

Aunque yo creo que no van a traer ningun personaje ya visto. En una de esas notas decia que Tori ya estaba laburando en el diseño de nuevos personajes.

• Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Tiphareth __ a c1ruja Ver Mensaje
    CÓMO LE VAS A ECHAR RAID A UN GECKO HIJO DE RE MIL PUTA

6. lo brazo Avatar de UZI.Suicide
    Registración
    Mar 2007

R e viven a freeze :cafe

Moto X - Tapatalk
    • Me gusta
    Me gusta

7. Avatar de _Nawi_
    Registración
    Mar 2004

Y sale en silla de ruedas y con sus partes unidas con cinta Scotch y Voligoma

Enviado desde mi Sony Xperia ZL (C6502) mediante Tapatalk 4
    • Me gusta
    Me gusta

8. Carpe Diem Avatar de KeVs.
    Registración
    Oct 2008

Quiero fusiones y muertes muertes muertes.

Krilin tiene como 7 vidas no?
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Musician Ver Mensaje
    Yo se la puse a zetsu y el a mi.

9. quien te conoce pa... Avatar de ElbergaLarga
    Registración
    May 2006

Citar Mensaje original enviado por KeVs. Ver Mensaje
    Quiero fusiones y muertes muertes muertes.

Krilin tiene como 7 vidas no?
    krillin eh re gato amigo'
    • Me gusta
    Me gusta
    Citar Mensaje original enviado por Shin_K Ver Mensaje
    Esto es lo mas emocionante que he visto desde que el cometa Halley se estrelló con la Luna.
    Spoiler!  clickea  
    epicfreeprizes.com/?ref=1602684

10. Avatar de Kantico
    Registración
    Apr 2007

muertes canon tiene la misma cantidad que chaoz (?)
    • Me gusta
    Me gusta

11. SuperSaiyajin Avatar de RockmanX37
    Registración
    Jul 2008

Lo que tenemos hasta ahora, resumido por Kanzen.

Dragon Ball Z 2015 New Movie: The Facts & What We Know So Far

A new Dragon Ball Z movie is on its way! Set to debut in Japanese theaters during “Golden Week” in 2015, the film is already generating massive excitement amongst fans. As with any news, but particularly with it being so early on in the promotional cycle, there is already a good amount of unintentional-misinformation and telephone-game-exaggeration happening. Below is a detailed look at what we know for sure, what might be taken out of context, and what we already know is wrong.

When will the movie be released?
    The new movie will hit Japanese theaters during “Golden Week” (generally early May) in 2015. If we assume things will be similar to the Battle of Gods release cycle, a home release will likely come roughly six months after that, with international rollouts happening over the course of 12-18 months.

When was the movie announced?
    The first announcements of the movie came in the September 2014 issue of V-Jump and issue #34 of Weekly Shōnen Jump, both released 19 July 2014. Subsequent announcements were seen on various Japanese media outlets and entertainment websites.

What is the title of the movie?
    So far no title has been announced and the movie is simply referred to as “Dragon Ball Z”, as was the case with Battle of Gods before its official title was announced. The tagline given for the movie is:

Código:
    The tagline is chock full of wordplay, which can be somewhat misleading. 
    In this case the 神 (shin; read as “godly”) is a pun on something “new” and 次元 (jigen; read as “dimension”) 
    can also be interpreted as a synonym for “scale”, giving us an indication that the battle, and possibly even 
    the movie itself, will be on a “new level” (not that it’s necessarily taking place in a “new/godly dimension”).

You’ll also notice that this is very similar in character to the original taglines used for Battle of Gods, 
    which was 最強、始動。(“The mightiest make their move.”), 
    followed by 全人類待望。かつてない興奮へー。 (“All Humanity Has Been Waiting. Toward an Unprecedented Excitement–.”).
    Who is working on this movie?
    In the movie’s initial announcement, original Dragon Ball manga author Akira Toriyama noted that he was working on the scenario, dialog, and character designs. Tadayoshi Yamamuro, who worked for many years as character designer and animation supervisor on the Dragon Ball franchise, will serve as its director.

Is this a sequel to the 2013 movie, Battle of Gods?
    As a part of the movie’s initial reveal, original manga author Akira Toriyama began a thought by stating:

This seems to indicate that it will continue onward in some fashion, whether that be in tone or chronology, or perhaps both. Toriyama did explicitly note, however, that he had, “…deliberately increased the amount of action scenes by a good deal.”

What is the plot of the new movie?
    The movie’s official website debuted with an image of Shenlong that stated:

A subsequent update to the website provided a complete version of the movie’s first teaser, which contained the following new bit of text:

The text is provided on-screen without narration, so it is unclear who may be making this wish.

Fans have already begun forming several theories about who this might be, and so it in particular may be worth mentioning that Broli was not created by Akira Toriyama, but rather by Takao Koyama, scenario writer for the theatrical films prior to Battle of Gods. While Toriyama added embellishments to Broli after his design, the character and his expansion into additional films is credited exclusively to Koyama (who was not involved with Battle of Gods, and had several interesting things to say about it).

Can someone who has been dead for a long time even be revived?
    A common misconception is that there is a hardline rule stating that someone dead for longer than a year cannot be revived. However, this seems to only apply to a large group of people, as described by the God of Earth directly in the series:

Many fans have tossed out the idea of possibly resurrecting Goku’s father, Bardock (a character not originally designed by Toriyama, but re-incorporated back into the manga and then revisited again just recently with the “Dragon Ball Minus” bonus chapter of Jaco the Galactic Patrolman). Interestingly, when asked about any additional stories involving Bardock that might be told, Toriyama recently noted:

Furthermore, Toriyama’s version of Bardock in “Dragon Ball Minus” does not appear to be as “evil” as the version from the original TV special, and if this new movie’s wish brings about such despair, in all likelihood we can safely strike Bardock from the list.

As it stands, a wish of that type has not ever actually been tested in-series. Finally, we do not know who it is exactly that someone is looking to revive, or if it is even a character we have actually heard of before.

Is this a new story or an old story?
    An early mistranslation by Anime News Network noted that Akira Toriyama was writing a story that he had planned back during the series’ original serialization. However, what Toriyama actually notes is:

As Toriyama describes, this is similar to what he did with Battle of Gods, where it was not literally a story he had thought about writing twenty years ago, but rather a new one that he was writing in the same style and mindset.

Will Vegeta be the main character in this new movie?

To wrap up a “Super Q&A” fronted by Dragon Ball SD’s Naho Ooishi, when asked about possible stories in the future involving Bardock (as noted above) and/or Vegeta, Akira Toriyama explained:

The Q&A was published in the March 2014 issue of Saikyō Jump, meaning that it actually took place sometime in February 2014 or earlier. We do not know how far along pre-production on the 2015 movie may have been at that point, if it had even begun at all. Until there is more information revealed about the upcoming film, there is not much we can take away from Toriyama’s statement, other than knowing that this was what he was thinking at the time.

Where can I view the new movie’s teaser?
    The teaser initially debuted in segments on Mezamshi TV before it was added in whole to the movie’s official website.

As with the initial teaser for Battle of Gods, there is no indication that any animation or recorded dialog from the teaser will actually make its way to the final product.

Where can I learn more?
    As always, you can stay tuned right here at Kanzenshuu for all the latest news, documentation, and analysis!

Artículo original.
    http://www.kanzenshuu.com/2014/07/25...w-movie-facts/

El 1 year limit de Shenron parece que no aplicaría, no encuentro en qué parte dice eso Kami / Dende, pero parece que está.
    • Me gusta
    Me gusta
    Última edición por RockmanX37 : 26-07-14 el 06:31 PM
    Cpuz