[Serie] Full Metal Alchemist -2003-

Responder
Ir a PrimeroPrimero 123456713 ... ÚltimaÚltima
    Registración
    Jan 2003
    Gracielaa
    con q me salte el 28 no pasa nada no?...jojo
    • Me gusta
    Me gusta
    Larga vida al gran BATTOUSAI

Registración
    Dec 2002
    http://kragamuffin.com/index2.html

Che aca tienen en DD, los ultimos caps de FMA, ademas de muchas otras series. Ta muy grosa la pagina

EDIT: me acabo de dar cuenta que cada vez que ponen uno nuevo, sacan el anterior =(
    Igual entren a la pagina que tiene muchas cosas mas para bajar.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Jan 2003
    kragamuffin ta caida y/o anda mal
    no se q caraj* sera, espero q lo arreglen rapido
    • Me gusta
    Me gusta
    irc.3dgames.com.ar
    #anime

Registración
    Mar 2002
    Fullmetal Alchemist

MERCHANDISING!

Wiiii
    Muñequitos y demas

Todo sacado de la E3 ^_^

• Me gusta
    Me gusta
    -]Thm[-Lux-Triumphans
    Vidya channel: http://www.youtube.com/user/ClaymoreBros

Registración
    Dec 2002
    Estan buenisimas la figuras, ojala tuviera la guita para comprarlos. =(
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Mar 2002
    Para quienes estaban preocupados por los releases de los nuevos capitulos de FMA en ingles...

Aoi Anime y Sonchou la estan subbeando ^_^

He aqui los torrents para el ep. 32

http://www.downloadanime.org/torrents/[Sonchou]Fullmetal_Alchemist_32[F017C5A4].avi.torrent

http://www.downloadanime.org/torrents/[Aoi-Anime]_Full_Metal_Alchemist_32_[AC050290]_[XviD].avi.torrent
    • Me gusta
    Me gusta
    -]Thm[-Lux-Triumphans

Registración
    Jan 2003
    • Me gusta
    Me gusta
    irc.3dgames.com.ar
    #anime

Registración
    Jan 2003
    pero vana seguir sacando eps??
    • Me gusta
    Me gusta
    Larga vida al gran BATTOUSAI

Registración
    Dec 2002
    Por que iban a dejar de hacerlo?
    Lo unico que ocurrio es que FMA fue licenciado en USA. Por lo cual los fansubs como AKeep/ANBU dejaron de subberla. Esto no afecta en nada a la transmision en Japon.
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Mar 2002
    Salio el single del op3 de FMA... Undo...

http://nipponsei.levillage.org/files/[Nipponsei]_Full_Metal_Alchemist_OP3_UNDO_[Cool_Joke][81841E5E].zip.torrent

Es por lejos LA MEJOR CANCION...
    • Me gusta
    Me gusta
    -]Thm[-Lux-Triumphans

Registración
    Dec 2002
    no salio el 33, me toy por volver locoooo
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Mar 2002
    El 33 no salió porque a ultima hora lo cancelaron por la emision de un programa especial sobre 5 personas que habian sido secuestradas hacia 25 años por Corea del Norte...

Lo pospusieron para el sabado que viene [horario y día de la semana en que lo emiten normalmente]

Durante casi 25 años, Korea se limpio las manos y no quiso saber nada con mas de 13 [creo] personas] que poco a poco fueron muriendo por "causas naturales"... uno se "ahogo" en la playa, otro se "enveneno" por un accidente con gas toxico, dos murieron en accidentes automovilisticos misteriosos, etc etc...

Y bueno, los japoneses pensaron que pasar un programa sobre esos 5 sobrevivientes era mas importante que un capitulo de anime.

El articulo completo:
    Japanese nationals were kidnapped to North Korea in the late 1970s. For twenty odd years, the Japanese government pressed the North Korean government for answers about this. North Korea, on the other hand, denied any such incidents and that Japan was fabricating such lies.

In 2002, the Japanese PM, Koizumi Junichiro went to North Korea in a historic summit to meet with its leader, Kim Jong-il to improve Japanese-North Korean relations. There, the North Korean leader, Kim Jong-il finally admitted that their country indeed kidnapped dozens of Japanese nationals from Niigata and abroad to train their soldiers in Japanese language and culture.

The Japanese National Police officially lists fifteen Japanese nationals that were kidnapped by North Korean agents. Out of the fifteen, ten Japanese were listed as "missing" or "dead by natural causes" within North Korea. Five kidnap victims were then given permission to "visit back" to Japan in 2002:

Hasuike Kaoru
    Hasuike (nee Okudo) Yukiko
    Chimura Yasushi
    Chimura (nee Hamamoto) Fukie
    Soga Hitomi

The Japanese government, populace and media burst out in anger with this. The Japanese government and the police has been pressing the North Koreans about this incident and they have been denying this for twenty years

Most of the kidnapped victims "died" of "natural causes?!" The Japanese government sent special investigators to North Korea to research those deaths and found:

Ichikawa Shuichi (then 23 yrs old) - kidnapped August 1978, "drowned while playing at a beach September 1979"
    Masumoto Rumiko (then 24 years old) - kidnapped August 1978, "died of sudden heart failure August 1981"
    Hara Tadaaki (then 43 years old) - kidnapped June 1980, "died of a sudden liver disorder July 1986"
    Taguchi Yaeko (then 22 years old) - kidnapped June 1978, "died in a mysterious car accident July 1986"
    Ishioka Ryo (then 22 years old) - kidnapped June 1980, "died by accidental gas poisoning November 1988"
    Arimoto Meguko (then 23 years old) - kidnapped July 1983, "died by accidental gas poisoning November 1988"
    Yokota Megumi (then 13 years old) - kidnapped November 1977, "died by commiting suicide in a hospital March 1993"
    Matsugi Kaoru (then 26 years old) - kidnapped June 1980, "died in a mysterious car accident August 1996"
    Hisagome Yuu (then 52 years old) - kidnapped September 1977, "North Korea does not have any documents regarding his entrance into this country"
    Soga Miyoshi (then 43 years old) - kidnapped August 1978 along with daughter Soga Hitomi, "North Korea does not have any documents regarding her entrance into this country"

"Died in a mysterious car accident?" "Death by gas poisoning?" "Heart failure?" "Drowned on a beach?" "Liver failure?" Come on, these people were most likely killed off by the government of North Korea.

Either way, five were still alive, and those five were subsequently returned back to Japan.

Twenty five years since they were kidnapped. That is too long of a time for them to come back to 21st century Japan.

Twenty five years is also plenty of time for these people to have their lives taken away - and plenty of time to rebuild their lives in a totalitarian country as well.

As you can see, Hasuike Kaoru and Okudo Yukiko married in North Korea. Chimura Yasushi and Hamamoto Fukie also wed in North Korea. Soga Hitomi herself has a husband - Charles Jenkins - an American soldier that deserted from his post in the DMZ in 1965. How about the people that "died of mysterious causes?" Yokota Megumi, who supposedly "killed herself in a hospital" left behind a daughter - Kim Hegyon.

So these kidnap victims were able to "visit back" to Japan...that's great....but what about their children? Twenty five years is plenty of time for these victims to have children, no?

By Japanese law: "Children of Japanese nationals are also Japanese" (jure sanguinis). So even though the children of these Japanese kidnap victims were born in North Korea, they are entitled to Japanese nationality.

However - North Korea did not release their children at that time. Why? Because North Korea stated that Japan violated the agreement that they were only given permission to "visit back" Japan. Here is another dillemma:

The returnees were able to step on their homeland for the first time in twenty five years. For twenty five years, their lives were changed dramatically. They have children and families back in North Korea. But then again, the returnees were also kidnapped when they were in the twenties - their own Japanese parents refuse strongly to have them return to such a nation that would kidnap other country's nationals. And after several months, the returnees themselves finally began to realize once again that they were under brainwashed conditions in North Korea - and that Japan is a free democracy.

So the returnees' children were left behind in North Korea....until now.

So in May 21st, 2004 - PM Koizumi Junichiro once again visited North Korea's Kim Jong-il. This time, finally to the relief of the Hasuike and Chimura family - their children were given permission to be "repatriated back to Japan as Japanese nationals." The children repatriated back to Japan:

Hasuike family:
    eldest daughter (22) - Japanese given name "Shigeyo"
    eldest son (19) - Japanese given name "Katsuya"

Chimura family:
    eldest daughter (22)
    eldest son (20)
    second son (16)

Some notable quotes from their children that makes people wonder what their lives were in North Korea:

"The Prime Minister of Japan was drinking juice in the plane to Japan. The juice that I am drinking is the same one - are you sure it is legal for me to drink the same stuff the highest ranking government official in Japan?"

"Tomorrow, our family is going to visit Tokyo. I first couldn't believe that we didn't need any governmental papers to go anywhere"

"Everyone in this country owns a car and TV! I guess everyone must of done extraordinary things for the state to be given such high class luxuries"

But, this summit was called a half-success. Because, Soga Hitomi's family were not able to return. Reason: once Soga's husband, Charles Jenkins goes back to Japan - he will be immediately arrested by the United States State Department for military tribunal: desertion of a military unit and allegations of spying and forking over secrets to an enemy state. The US' ambassador to Japan, Jim Baker's response: "I don't care if Mr. Jenkins deserted and defected to North Korea in 1965 - what he did was against US military doctrine, and if he returns he will be punished to the fullest extent of our law." Hence, Charles Jenkins replied "I'd rather stay in North Korea along with my children."
    • Me gusta
    Me gusta
    -]Thm[-Lux-Triumphans

Registración
    Jun 2003
    alguien sabe de donde puedo conseguir los cap's anteriores? me perdi el 30, 31 y 32 no tengo ganas de bajarlo de dc++/emule...
    • Me gusta
    Me gusta

Registración
    Mar 2002
    Link a boxtorrents [fma 1-26] [dudo un poco que hayas pedido estos capitulos =p]

El resto, los podes encontrar en Downloadanime.org o buscando algun tracker raro de algun fansub o lo que sea...
    • Me gusta
    Me gusta
    -]Thm[-Lux-Triumphans

Registración
    Mar 2004
    che budoka, esta es la seria de los alquimistas???
    • Me gusta
    Me gusta
    oto

16. Compartí este Tema:
    • Vistas: 43307
    Seguí este Tema: Suscribite
Responder
Ir a PrimeroPrimero 123456713 ... ÚltimaÚltima